Julien is 39 jaar en was tot voor kort werkzaam in Modena, waar hij in 2017 bij Maserati in dienst trad. Hij startte zijn carrière bij FCA France en vervulde vervolgens bij Nissan Europe diverse Sales & Marketing-functies. De afgelopen drie jaar was Julien bij Maserati verantwoordelijk voor Network Development in de regio’s Europa, het Midden-Oosten en Afrika. In die rol was het zijn missie om de kwaliteit en winstgevendheid van een netwerk van 144 verkoop- en servicepunten in 42 landen te waarborgen.

Via een netwerk van 23 verkoop- en servicepunten in vijf landen rollen Julien Brunet en zijn team het ambitieuze modellenoffensief van Maserati uit in de West Europa-regio. Die plannen maken deel uit van Stellantis’ ‘Dare Forward 2030’ strategie. Alle nieuwe Maserati-modellen worden volledig ontwikkeld, ontworpen en geproduceerd in Italië en krijgen elektrische aandrijflijnen, in lijn met Maserati’s DNA-kenmerken ‘innovatie’ en ‘high-performance’. “Tegen 2025 zijn al onze modellen beschikbaar als Folgore-uitvoering. Dat moment markeert een zeer belangrijk keerpunt voor ons merk, een nieuw hoofdstuk in onze rijke historie en ongekende vernieuwingskansen in de West-Europese landen, die tot de meest aantrekkelijke voor elektrische auto’s behoren”, verklaart Julien Brunet.

Lees ook:

Léan Verstoep nieuwe topman Kia Nederland