Vertrouwensknop

Hoe lang gaat de crisis duren? Welnu, die eindigt als we stoppen met het oppotten van geld en met het stuksparen van onze economie. Maar dat doen we pas als we weer vertrouwen hebben. En de vraag is wie er aan die knop draait. Geen idee, ik weet niet eens waar-ie zit.

Op de afgelopen Salon van Geneve kon je uit een waaier van antwoorden op deze vraag kiezen. Volgens Sergio Marchionne (Fiat/Chrysler) kan het in 2014 al beter gaan. Maar dan moeten de mannen die de teugels van Europa in handen hebben eerst doorkrijgen hoe je een hongerig en schichtig paard laat draven. Zijn collega Carlos Ghosn (Renault/Nissan) denkt ook dat het gaspedaal van onze economie zich bij de Europese Unie bevindt. De onzekerheid over de euro en de nationale bezuinigingspolitiek van de regeringen, dat zijn de grote boosdoeners, zo zei hij. Deze maître tamboer van Renault-Nissan meldde met een duistere blik in de ogen dat hij niet gelooft dat er de komende twee, drie jaar schot in de economie komt. "De vraag is niet wanneer we uit het dal komen maar of het dal diep wordt of héél diep." Opel worstelt en bezuinigt als geen ander om boven te komen maar daar gelooft men dat de afwachtende consument vroeg of laat toch een nieuwe auto zal kopen. De (Amerikaanse) topman Steve Girsky zei dat de VS zich herstellen en met een onverwacht hoog tempo richting de vijftien miljoen auto’s. Hij put daar hoop uit want als het daar kan gebeuren, kan het hier ook. "Tot het moment van de ommekeer wachten we met z’n allen af totdat de economie stopt met nog slechter worden", aldus Girsky tegenover Automotive News.
Het meest blij werd ik van de blonde mevrouw die hoofd productontwikkeling is bij Ford. Volgens deze Barb Samardzich hebben we de bodem bereikt. We blijven er nog een beetje ronddobberen maar dan gaat de economie als een raket omhoog. En toen ik dat gehoord had, ben ik niet op de beurs gaan proberen een gratis lunch te scoren maar heb ik spontaan een broodje jambon et fromage gekócht. Barb had aan mijn vertrouwensknop gedraaid.
Ik moet dat uitgestraald hebben, want toen ik buiten om een shuttle wuifde, stopte er een Bentley Mulsanne.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Vertrouwensknop - Automobielmanagement.nl

Vertrouwensknop

Hoe lang gaat de crisis duren? Welnu, die eindigt als we stoppen met het oppotten van geld en met het stuksparen van onze economie. Maar dat doen we pas als we weer vertrouwen hebben. En de vraag is wie er aan die knop draait. Geen idee, ik weet niet eens waar-ie zit.

Op de afgelopen Salon van Geneve kon je uit een waaier van antwoorden op deze vraag kiezen. Volgens Sergio Marchionne (Fiat/Chrysler) kan het in 2014 al beter gaan. Maar dan moeten de mannen die de teugels van Europa in handen hebben eerst doorkrijgen hoe je een hongerig en schichtig paard laat draven. Zijn collega Carlos Ghosn (Renault/Nissan) denkt ook dat het gaspedaal van onze economie zich bij de Europese Unie bevindt. De onzekerheid over de euro en de nationale bezuinigingspolitiek van de regeringen, dat zijn de grote boosdoeners, zo zei hij. Deze maître tamboer van Renault-Nissan meldde met een duistere blik in de ogen dat hij niet gelooft dat er de komende twee, drie jaar schot in de economie komt. "De vraag is niet wanneer we uit het dal komen maar of het dal diep wordt of héél diep." Opel worstelt en bezuinigt als geen ander om boven te komen maar daar gelooft men dat de afwachtende consument vroeg of laat toch een nieuwe auto zal kopen. De (Amerikaanse) topman Steve Girsky zei dat de VS zich herstellen en met een onverwacht hoog tempo richting de vijftien miljoen auto’s. Hij put daar hoop uit want als het daar kan gebeuren, kan het hier ook. "Tot het moment van de ommekeer wachten we met z’n allen af totdat de economie stopt met nog slechter worden", aldus Girsky tegenover Automotive News.
Het meest blij werd ik van de blonde mevrouw die hoofd productontwikkeling is bij Ford. Volgens deze Barb Samardzich hebben we de bodem bereikt. We blijven er nog een beetje ronddobberen maar dan gaat de economie als een raket omhoog. En toen ik dat gehoord had, ben ik niet op de beurs gaan proberen een gratis lunch te scoren maar heb ik spontaan een broodje jambon et fromage gekócht. Barb had aan mijn vertrouwensknop gedraaid.
Ik moet dat uitgestraald hebben, want toen ik buiten om een shuttle wuifde, stopte er een Bentley Mulsanne.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding