Made by Jürgen

Autofabrikanten gedragen zich soms als oudere heren want op een goed moment willen ze een avontuur met een spannend liefje. Zo vrijde Toyota ooit met Lotus maar liet haar vervolgens (en gaarne) meetronen door General Motors. Chrysler viel lang geleden voor de charmes van Lamborghini, maar vluchtte weg toen het in de gaten had wat het kostte om deze wilde Italiaanse schone te onderhouden.

ton roks

Ford sloeg eens een arm om de schouders van Aston Martin maar moest haar laten gaan omdat ze wegkwijnde in een grote familie met strikte huisregels en overlegstructuren.
Een volumefabrikant weet een avontuur met een trophy girl altijd prima uit te leggen. Ze verschaft je toegang tot nieuwe ideeën en technologieën, ze helpt je dealers aan spannend kijkmateriaal voor hun showrooms, ze demonstreert dat je van mooie techniek houdt en ze maakt je personeel blij. Wat zullen de marketeers van Audi zich in hun handen hebben gewreven toen ze bij Lamborghini mochten vertellen hoe een echte Italiaanse sportauto hoort te zijn. Wat zullen de kwaliteitsingenieurs van Volkswagen blij met zichzelf zijn geweest toen ze de Bentley Boys vermanend mochten toespreken. Wat zal BMW zich verkneukeld hebben toen de eerste Flying Lady op de overkapping van een V12 uit München werd gezet.
Opel en Mercedes zijn de enige Duitse fabrikanten zonder sportwagenmerk als parel in de kroon. In Rüsselsheim heeft men voorlopig wel andere zorgen maar Mercedes is naar Aston Martin aan het knipogen. Een prachtig merk, met een woelig uitgaansleven achter zich, vol plannen voor de toekomst, maar met helaas alleen maar een beetje muntgeld in het handtasje. Mercedes is de hofmakerij begonnen door Aston Martin toegang te geven tot de motoren en elektronische architecturen van AMG. Heel genereus, maar past zo’n krachtpatser van AMG in de traditioneel atletische en verfijnde Aston Martins? Ik vrees dat een toekomstige Vantage niet meer als een in Oxford opgevoede lady zal klinken maar als een boerendochter uit Sindelfingen.
Blijft Aston Martin het buitenechtelijk liefje of zal ze tot de familie mogen toetreden? AMG-baas Tobias Moers heeft gezegd dat het alleen maar om overdracht van techniek gaat. Maar Dieter Zetsche, de grote baas van Daimler, heeft verklaard Aston Martin een heel interessant merk te vinden en de verdere ontwikkeling ervan te willen ondersteunen. Dat vat ik op als een regelrechte liefdesverklaring, temeer omdat Aston Martin het platform van de nieuwe GL ook al mag gebruiken voor een suv. Nieuwe motoren, fundamentele elektronica en een compleet platform, dat allemaal aanbieden is veel méér dan de deur open houden voor een mooie dame. Ik zet in op een overname of een grote deelname.
De liefhebbers van het Britse edelmerk zullen even moeten slikken als ze over een aantal jaren de motorkap van hun nieuwe Aston Martins openen. Vroeger stond er Made by George of Made by Andrew op de motor. Straks Made by Jürgen of Made by Klaus.

 

Reacties

Elisabeth Amalie Eugenie in Beieren, Diana Frances Spencer, ik wil ze niet tekort doen, maar niet direct namen die geassocieerd werden met de grote Europese hoven. En tóch waren het deze “boerendochters” die geschiedenis maakten. Wie weet, komt er uit deze liefdesverklaring iets historisch voort!

Geplaatst door: Peter B. op

Zou zonde zijn van het laatste Britse merk. Duitsers maken alleen vermeende perfectie en perfectie heeft geen karakter. Britten, Italianen en Fransen hebben een ziel. Duitsers alleen grote schnitzels met weinig smaak, maar wel groot!

Geplaatst door: Frank op

De Britten staan niet echt bekend om hun haute cuisine, dus als je het dan toch over de boeg van de schnitzels gooit: A match made in heaven!

Maar dit terzijde. Het blijft fascinerend te zien dat menigeen moord en brand schreeuwt op momenten dat een stukje Europese automobiele historie verloren raakt of dreigt verloren te gaan. De Europese consument heeft de auto’s met een ziel links laten liggen en niet met het hart gekozen. Typisch gevalletje karaktermoord. Om dan de Duitsers te verwijten dat ze geen karakter hebben is minstens even smakeloos als de Engelse keuken.

Geplaatst door: Peter B. op
Made by Jürgen - Automobielmanagement.nl

Made by Jürgen

Autofabrikanten gedragen zich soms als oudere heren want op een goed moment willen ze een avontuur met een spannend liefje. Zo vrijde Toyota ooit met Lotus maar liet haar vervolgens (en gaarne) meetronen door General Motors. Chrysler viel lang geleden voor de charmes van Lamborghini, maar vluchtte weg toen het in de gaten had wat het kostte om deze wilde Italiaanse schone te onderhouden.

ton roks

Ford sloeg eens een arm om de schouders van Aston Martin maar moest haar laten gaan omdat ze wegkwijnde in een grote familie met strikte huisregels en overlegstructuren.
Een volumefabrikant weet een avontuur met een trophy girl altijd prima uit te leggen. Ze verschaft je toegang tot nieuwe ideeën en technologieën, ze helpt je dealers aan spannend kijkmateriaal voor hun showrooms, ze demonstreert dat je van mooie techniek houdt en ze maakt je personeel blij. Wat zullen de marketeers van Audi zich in hun handen hebben gewreven toen ze bij Lamborghini mochten vertellen hoe een echte Italiaanse sportauto hoort te zijn. Wat zullen de kwaliteitsingenieurs van Volkswagen blij met zichzelf zijn geweest toen ze de Bentley Boys vermanend mochten toespreken. Wat zal BMW zich verkneukeld hebben toen de eerste Flying Lady op de overkapping van een V12 uit München werd gezet.
Opel en Mercedes zijn de enige Duitse fabrikanten zonder sportwagenmerk als parel in de kroon. In Rüsselsheim heeft men voorlopig wel andere zorgen maar Mercedes is naar Aston Martin aan het knipogen. Een prachtig merk, met een woelig uitgaansleven achter zich, vol plannen voor de toekomst, maar met helaas alleen maar een beetje muntgeld in het handtasje. Mercedes is de hofmakerij begonnen door Aston Martin toegang te geven tot de motoren en elektronische architecturen van AMG. Heel genereus, maar past zo’n krachtpatser van AMG in de traditioneel atletische en verfijnde Aston Martins? Ik vrees dat een toekomstige Vantage niet meer als een in Oxford opgevoede lady zal klinken maar als een boerendochter uit Sindelfingen.
Blijft Aston Martin het buitenechtelijk liefje of zal ze tot de familie mogen toetreden? AMG-baas Tobias Moers heeft gezegd dat het alleen maar om overdracht van techniek gaat. Maar Dieter Zetsche, de grote baas van Daimler, heeft verklaard Aston Martin een heel interessant merk te vinden en de verdere ontwikkeling ervan te willen ondersteunen. Dat vat ik op als een regelrechte liefdesverklaring, temeer omdat Aston Martin het platform van de nieuwe GL ook al mag gebruiken voor een suv. Nieuwe motoren, fundamentele elektronica en een compleet platform, dat allemaal aanbieden is veel méér dan de deur open houden voor een mooie dame. Ik zet in op een overname of een grote deelname.
De liefhebbers van het Britse edelmerk zullen even moeten slikken als ze over een aantal jaren de motorkap van hun nieuwe Aston Martins openen. Vroeger stond er Made by George of Made by Andrew op de motor. Straks Made by Jürgen of Made by Klaus.

 

Reacties

Elisabeth Amalie Eugenie in Beieren, Diana Frances Spencer, ik wil ze niet tekort doen, maar niet direct namen die geassocieerd werden met de grote Europese hoven. En tóch waren het deze “boerendochters” die geschiedenis maakten. Wie weet, komt er uit deze liefdesverklaring iets historisch voort!

Geplaatst door: Peter B. op

Zou zonde zijn van het laatste Britse merk. Duitsers maken alleen vermeende perfectie en perfectie heeft geen karakter. Britten, Italianen en Fransen hebben een ziel. Duitsers alleen grote schnitzels met weinig smaak, maar wel groot!

Geplaatst door: Frank op

De Britten staan niet echt bekend om hun haute cuisine, dus als je het dan toch over de boeg van de schnitzels gooit: A match made in heaven!

Maar dit terzijde. Het blijft fascinerend te zien dat menigeen moord en brand schreeuwt op momenten dat een stukje Europese automobiele historie verloren raakt of dreigt verloren te gaan. De Europese consument heeft de auto’s met een ziel links laten liggen en niet met het hart gekozen. Typisch gevalletje karaktermoord. Om dan de Duitsers te verwijten dat ze geen karakter hebben is minstens even smakeloos als de Engelse keuken.

Geplaatst door: Peter B. op