Slecht zicht in het mistseizoen

We zitten midden in de winter. Voor je het weet zit je met je hoofd in een mistbank en is het zicht op de werkelijkheid plots ernstig beperkt. Het overkwam onlangs de universelenvoorman tijdens zijn jaarfeestje.

Slecht zicht in het mistseizoen

Deze sympathieke Twent hield zijn gehoor voor dat het allemaal niet zo’n vaart loopt met die elektrieke auto’s. Ook ziet hij van al dat autodelen maar weinig terechtkomen en kan het ook nog héél lang duren voordat al die auto’s met de fabrikant verbonden worden, laat staan dat die autobouwers de baas worden over al die data. Kortom, er verandert niet zo veel de komende jaren. Een prettig vooruitzicht voor menig garagist, mocht het waar zijn.

De mist trok echter snel op toen good old Adriaan Roggeveen de zaal wreed uit de feestroes haalde. Nog even en alle auto’s zijn in bezit van nog maar een paar partijen, en dan kon het wel eens lelijk aflopen met al die vrije jongens. Weg mist. De ijlings ingevlogen bejaarde volkszanger moest de dag komen redden met zijn you’ll never walk alone. Mooie gedachte, maar wie gelooft het nog?

Dan maar even naar die andere hoek in de automarkt, de schadeherstellers. Ook daar verwarring tijdens het jaarcongres. Geen woord natuurlijk over de onderhuidse oorlog met de ‘Bunnikside’. In plaats daarvan juist wat lieve woorden richting de Rai en een appel op het clubgevoel. Van de weeromstuit werden er twee ereleden benoemd en was er een wat onduidelijke verkiezing van de beste herstellers. Onduidelijk omdat er alleen AAS- en ABS-bedrijven leken mee te doen. ABS zegde overigens een paar dagen later het lidmaatschap op. Weg clubgevoel.

De organisatie had echter ook over de toekomst nagedacht. Twee niet nader voorgestelde ‘deskundigen’ gaven een projectie van de toekomst. Nou, en daar ging natuurlijk van alles gebeuren. Jammer dat vergeten werd een vertaling naar de schadehersteller te maken zodat de dreigende boodschap van de heren (‘adapt or die’) ergens bleef hangen in de mist. Gelukkig kwam er nog een meneer van een staalfabriek om te vertellen wat je allemaal met dat materiaal kunt doen!

Het is duidelijk, we zitten volop in het mistseizoen. ‘Valt het u ook op dat je steeds meer Hyundai’s ziet’, wil een wanhopige importeur ons intussen opdringen. Och, laten we de blik maar gewoon scherp op de cijfers en de werkelijkheid houden, dan wordt het zicht vanzelf beter. Doe voorzichtig!

Slecht zicht in het mistseizoen - Automobielmanagement.nl

Slecht zicht in het mistseizoen

We zitten midden in de winter. Voor je het weet zit je met je hoofd in een mistbank en is het zicht op de werkelijkheid plots ernstig beperkt. Het overkwam onlangs de universelenvoorman tijdens zijn jaarfeestje.

Slecht zicht in het mistseizoen

Deze sympathieke Twent hield zijn gehoor voor dat het allemaal niet zo’n vaart loopt met die elektrieke auto’s. Ook ziet hij van al dat autodelen maar weinig terechtkomen en kan het ook nog héél lang duren voordat al die auto’s met de fabrikant verbonden worden, laat staan dat die autobouwers de baas worden over al die data. Kortom, er verandert niet zo veel de komende jaren. Een prettig vooruitzicht voor menig garagist, mocht het waar zijn.

De mist trok echter snel op toen good old Adriaan Roggeveen de zaal wreed uit de feestroes haalde. Nog even en alle auto’s zijn in bezit van nog maar een paar partijen, en dan kon het wel eens lelijk aflopen met al die vrije jongens. Weg mist. De ijlings ingevlogen bejaarde volkszanger moest de dag komen redden met zijn you’ll never walk alone. Mooie gedachte, maar wie gelooft het nog?

Dan maar even naar die andere hoek in de automarkt, de schadeherstellers. Ook daar verwarring tijdens het jaarcongres. Geen woord natuurlijk over de onderhuidse oorlog met de ‘Bunnikside’. In plaats daarvan juist wat lieve woorden richting de Rai en een appel op het clubgevoel. Van de weeromstuit werden er twee ereleden benoemd en was er een wat onduidelijke verkiezing van de beste herstellers. Onduidelijk omdat er alleen AAS- en ABS-bedrijven leken mee te doen. ABS zegde overigens een paar dagen later het lidmaatschap op. Weg clubgevoel.

De organisatie had echter ook over de toekomst nagedacht. Twee niet nader voorgestelde ‘deskundigen’ gaven een projectie van de toekomst. Nou, en daar ging natuurlijk van alles gebeuren. Jammer dat vergeten werd een vertaling naar de schadehersteller te maken zodat de dreigende boodschap van de heren (‘adapt or die’) ergens bleef hangen in de mist. Gelukkig kwam er nog een meneer van een staalfabriek om te vertellen wat je allemaal met dat materiaal kunt doen!

Het is duidelijk, we zitten volop in het mistseizoen. ‘Valt het u ook op dat je steeds meer Hyundai’s ziet’, wil een wanhopige importeur ons intussen opdringen. Och, laten we de blik maar gewoon scherp op de cijfers en de werkelijkheid houden, dan wordt het zicht vanzelf beter. Doe voorzichtig!