Top dossiers

, 2 januari 2013 11:50

Lofzang op BMW

"Frohe Weihnachten", roept een man ons na. Een paar vrije dagen hebben we, mijn vrouw en ik, en wederom brengen we die door in en rond Berljjn. Geheel vrijwillig, want op de Duitse hoofdstad zijn wij beiden een beetje verliefd geworden - wat heet: een paar maal per jaar reizen we er heen. Dit jaar voor de verandering ook eens kort voor Kerstmis.

Peter Brouwer'
Peter Brouwer
1/1
Meer over
Peter Brouwer

Te midden van alles wat Weihnachten uitademt, maak ik mijn wederhelft duidelijk dat onze volgende leaseauto een witte BMW 320 EDE (Efficient Dynamics Edition) wordt. Gunstig in verbruik, laag in de bijtelling en toch sportieve prestaties, bijvoorbeeld als we de volgende keer naar Berlijn gaan. "Maar ik weet niet eens hoe die auto er precies uitziet", werpt ze tegen. Een probleem, zegt u? helemaal niet - althans als je op dat moment wandelt over de Kurfürstendamm.  In de hoofdstad van Europa's grootste automarkt heeft ieder zichzelf respecterend automerk een flagstore. En natuurlijk bevindt die zich bij voorkeur op de dure Ku'damm.

We lopen langs de vitrines van Mercedes en Peugeot richting BMW. Voor de deur houdt een portier ons tegen. Vriendelijk maar beslist maakt hij duidelijk dat het showpaleis "für eine private Party" van de firma Apfelkorn is afgehuurd. Een honderdtal genodigden is van de partij - maar wij dus niet. "Das ist ja Schade." Wanneer de man van ons hoort waarom we eigenlijk de BMW flagstore inwillen, wordt hij plotseling razend enthousiast. Of ik wel weet dat BMW technisch "super ist"? En dat de Zuid-Duitsers weliswaar twijfelen aan nut en noodzaak van elektrisch rijden maar er intussen wel volledig klaar voor zijn, zodra dat zou moeten. En dat waterstof eigenlijk de beste duurzame oplossing  is en - dat hoef ik u natuurlijk niet te vertellen - BMW dat alles "völlig im Griff hat." Maar ja, waar moet je momenteel tanken, hè?

De portier in de grote blauwe jas gaat helemaal op in zijn BMW-lofzang. Geamuseerd maar ook licht bewonderend hoor ik zijn verhaal aan. Hoezo beleving en emotie tonen bij je merk? Aan deze man zou een gemiddelde verkoper nog een voorbeeld kunnen nemen.

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 

AM 2 maanden gratis proberen?

     Afbeelding abo
groen

Van onze Partners meer (0)...

Quote van de dag meer (1796)...

Bas Jansen, eigenaar Carrosseriebouw Jansen te Wesepe in Carros magazine

Bas Jansen, eigenaar Carrosseriebouw Jansen te Wesepe in Carros magazine

GRATIS proefnummer

Wilt u Automobiel Management nu éénmalig GRATIS proberen? Dat kan! Klik op onderstaande link en vraag nu een proefnummer aan.

 

PROEFNUMMER AANVRAGEN