Bladerend door de eerste jaargangen van de kranten en de laatste paar edities van dit jaar is het opvallend hoeveel er met name in de nieuwsgaring is veranderd. Nieuws mocht vroeger drie weken oud zijn – dan was het nog nieuws. Dat is iets wat tegenwoordig ondenkbaar is en door de ontvanger niet meer wordt geaccepteerd.

In dit tijdperk, waarin internet in alle poriën van ons bestaan zit, is de status van de krant als nieuwsdrager hard op zijn retour. Het nieuws vindt zijn weg tegenwoordig via social media, dagelijkse elektronische nieuwsbrieven en sites waar u kort en snel de feiten op een rijtje krijgt. Een krant die eens in de twee weken verschijnt met een samenvatting van wat er de afgelopen periode heeft plaatsgevonden is dan mosterd na de maaltijd. Heeft het gedrukte woord dan afgedaan? Zeker niet, maar het moet wel anders.

Achtergrondartikelen over trends binnen de branche, cijfers en data met commentaren en interviews met personen uit de branche die er toe doen – dat zult u gaan vinden in Automobiel Management Magazine. Uw dagelijkse portie nieuws leveren we u iedere dag aan via onze gratis nieuwsbrief AM Update. Meld u aan

Op onze site automobielmanagement.nl gaat u behalve de actualiteit ook de nodige thema’s en dossiers aantreffen. In de dossier verzamelen we informatie over onderwerpen die de branche bezighouden, zoals duurzame mobiliteit of marktcijfers.

Wij zijn ervan overtuigd dat de nieuwe aanpak goed aansluit op de behoeften van u als branchegenoot. U kiest zelf wat u wilt lezen. En belangrijker: vooral waar en wanneer.

Met onze nieuwsbrief, de site en het magazine krijgt u een volledig overzicht van wat er zich binnen onze branche afspeelt, nationaal en internationaal. Het eerste magazine is inmiddels verschenen en wij hopen op een nieuwe periode waarin AM het lijfblad van de manager in de branche wil zijn. Een lijfblad dat met de AM Update en de website en met congressen, verkiezingen, events en opleidingen een vaandeldrager voor de branche wil blijven.