Top dossiers

, 3 maart 2014 14:49

Dringen geblazen bij vakbeurzen

Het is dringen geblazen op de beurskalender want in pakweg anderhalve maand voltrekken zich vier vakevenementen die zich richten op de automotive aftersales. Een ervan, de Autotechnica, speelt zich af in Brussel. Dat lijkt ver weg, maar door het (tijdelijke?) wegvallen van onze AutovakRAI en de relatieve nabijheid ...

.. van de tweetalige hoofdstad kijkt menigeen in Nederland er misschien toch iets anders tegenaan. Of het nieuwe initiatief in de Utrechtse Jaarbeurs het beoogde hoogwaardige alternatief zal vormen moet nog blijken. Men mikt er op fabrikanten als deelnemers, niet op grossiers.  De tijd zal leren of exposanten en bezoekers deze andere benadering werkelijk toegevoegde waarde vinden bieden.

Waar in mijn ogen géén onzekerheid over zal bestaan, is Autoprof Gorinchem. Door de jaren heen - we gaan in maart alweer de negende aflevering beleven - is de beurs een vaste waarde gebleken. Dat vind ik - en dat vindt ook de markt. Kijk naar het aantal bezoekers en inschrijvingen. Dat blijft hoog, of de concurrentie nu komt vanaf een boot, vanuit een congrescentrum of uit een buurland waarmee we de taal delen. Wederom heeft Gorinchem een breed scala aan deelnemers achter zich weten te scharen. Als de jongste cijfers niet bedriegen, komt de teller uit boven de driehonderd. In een tijdgewricht waarin over elke euro wordt gewikt en gewogen en waarin de concurrentie groot is, mag deze inschrijfscore van Autoprof niet anders dan als een brevet van vermogen worden gezien.

Nog steeds staat in de Evenementenhal de gastvrijheid model voor hoe een organisatie haar klanten aan zich dient te binden. Ja, ik weet het, beursbezoek draait primair om de inhoud. Maar ontmoeten is een goede tweede. In het digitale tijdperk gaat zakendoen steeds sneller, op mondiaal én op regionaal niveau. Nog steeds gaat er echter niets boven elkaar de hand kunnen schudden. Face to face - niet via Skype maar in ‘3D'. Weten wat voor vlees je in de kuip hebt, dan gaat het sluiten van een deal over het algemeen een stuk beter. Ongetwijfeld treft u op editie 2014 van Autoprof Gorinchem heel wat bestaande relaties, maar vast ook de nodige prospects die u graag binnen uw klantenbestand ziet. Geen folderverzamelaars maar bezoekers aan wie u werkelijk wat heeft. De sinds 2012 verplichte online voorregistratie heeft onmiskenbaar de kwaliteit van de toeloop verhoogd.

Is de beurs een vaste waarde, Automobiel Management was vanaf de eerste keer de mediapartner. Ook ditmaal zijn we weer van de partij. De officiële beursbijlage is bijgesloten bij Automobeil Management nummer 2 van februari. Die kunt u gebruiken als opwarmertje en als gids voor de gangpaden. Ik wens u een nuttige én aangename beurs toe.

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
 

AM 2 maanden gratis proberen?

     Afbeelding abo
groen

Van onze Partners meer (0)...

Quote van de dag meer (1796)...

Bas Jansen, eigenaar Carrosseriebouw Jansen te Wesepe in Carros magazine

Bas Jansen, eigenaar Carrosseriebouw Jansen te Wesepe in Carros magazine

GRATIS proefnummer

Wilt u Automobiel Management nu éénmalig GRATIS proberen? Dat kan! Klik op onderstaande link en vraag nu een proefnummer aan.

 

PROEFNUMMER AANVRAGEN