De klap van 2009 werd in ons land opvallend snel verwerkt met weinig werklozen en een snel weer opkrabbelende economie. De gevreesde double dip lijkt uit beeld, de verkoopcijfers trekken stevig aan en het onlangs verschenen rapport De aftermarket in 2015 geeft Nederland ook in dit gedeelte van de branche redenen tot optimisme (zie AM After Market pag. 19). Natuurlijk blijven het voorspellingen, maar ze zijn gebaseerd op kennis, data en ervaring.

Traditiegetrouw stortte Automobiel Management zich aan het einde van het jaar weer in de zogenaamde eindejaarsspecial Oliebollen. Een mooie traditie, die ons langs een keur van managers uit de branche leidt. Interessante mensen en dito verhalen die samen een goed beeld geven hoe het afgelopen jaar in de branche is geweest. Tachtig interviews met uw branchegenoten vindt u in deze stevige bijlagen, want in één bijlage paste het niet.

Ieder verhaal is bijzonder en laat zien hoe je op een markt inspeelt. Dwars er tegenin, of juist meegaan met de flow. Wat ze allemaal gemeen hebben, is dat er een visie achter zit. Niet afwachten wat de dag van morgen zal brengen, maar zelf bepalen waar je wilt uitkomen. Creativiteit, inzet en bezinning zijn hiervoor nodig. Met name dat laatste, bezinning, gaat vaak langs ons heen. Geen tijd, opzij, opzij, opzij, want we hebben ongelofelijke haast. De laatste dagen van december zijn echter de dagen bij uitstek waar bezinning op zijn plaats is. Pak een stoel, een glas wijn en een stuk kerststol, sla de Oliebollenbijlagen open en neem tot u hoe uw branchegenoten de zaken aanpakken.

Het team van Automobiel Management wenst u fijne dagen met veel inspiratie. De eerste AM van volgend jaar krijgt u op 14 januari in de bus, maar als u de waan van de dag niet wilt missen, houden wij u dagelijks met onze nieuwsbrief op de hoogte.

Tot morgen dus…