Druk

Driving Business Event 2014 in Kasteel de Vanenburg in Putten presenteerde een uitstekend Nationaal Zakenauto Onderzoek, wat een samenwerking is tussen RDC, VNA en AM. En natuurlijk de mooie winnaars van onze prijzen.

peter brouwer

De Volvo V60 kreeg de titel Zakenauto van het Jaar 2015, Ford pakte met de Transit 350 de titel Bestelauto van het Jaar en Mercedes onderstreepte z’n  ambities nog eens door de C-Klasse ‘Beste Nieuwkomer  voor 2015′ te mogen noemen.
Met oud-communicatiechef Eric Geers van Saab,  nu verantwoordelijk voor de communicatie bij het Chinese automerk Qoros,  kreeg het publiek een mooi kijkje achter de schermen. En de veiling van van vier gesponsorde ‘kavels’ door Jan Willem Vis van BCA was een uitermate vermakelijk  intermezzo. Resultaat: veertienhonderd euro voor Stichting Rally for Kids.
Goede argumenten om het een geslaagde middag/avond te noemen. Met 250 belangrijke managers uit onze branche waarvan velen hun waardering over de unieke dag lieten horen, noemen ook wij het een geslaagde dag. "De juiste mensen waren er", heb ik regelmatig gehoord. En dat is niet gek, want alle gasten waren op persoonlijke uitnodiging op de lijst terecht gekomen. Het was mooi dat we twintig procent méér gasten mochten ontvangen. Ik zie daarin een duidelijk teken dat het event in een behoefte voorziet. We zullen de traditie dan ook zeker voortzetten.
Lijkt goed nieuws:  de economische malaise in Nederland lijkt op zijn retour. Er is enige groei en een licht positief consumentenvertrouwen geeft aan dat de weg omhoog lijkt ingeslagen. Maar dat gaat niet op voor onze branche. Weliswaar kennen we de statistische wetmatigheid dat onze branche als één van de laatste iets van malaise merkt, maar vervolgens ook als één van de laatste weer opkrabbelt. Dit heeft wel enige nuance nodig, hoor ik u zeggen. Het uitstellen van de aankoop van duurzame goederen door particulieren, een relatief hoog percentage werklozen onder ouderen en een andere kijk op mobiliteit zijn ook ingrediënten die zeker een rol in de magere resultaten spelen. Maar de prognose van 380 duizend nieuw verkochte auto’s over 2015 is een laagterecord dat we sinds 1969(!) niet hebben gezien.  Het is een aantal dat we dit jaar in de sales-omzet merken maar ook vervolgens nog over een reeks van jaren in de werkplaats.
Bottom line is dat we met te veel bederijven uit een maar half gevulde ruif moeten eten. Je kunt als branchevereniging zoveel scenario’s bedenken als je maar wilt, de realiteit is dat we met te veel zijn.  Blijft de vraag:  wie stapt er vrijwillig uit en wie gaat de strijd aan met zijn collega’s? 

Druk - Automobielmanagement.nl

Druk

Driving Business Event 2014 in Kasteel de Vanenburg in Putten presenteerde een uitstekend Nationaal Zakenauto Onderzoek, wat een samenwerking is tussen RDC, VNA en AM. En natuurlijk de mooie winnaars van onze prijzen.

peter brouwer

De Volvo V60 kreeg de titel Zakenauto van het Jaar 2015, Ford pakte met de Transit 350 de titel Bestelauto van het Jaar en Mercedes onderstreepte z’n  ambities nog eens door de C-Klasse ‘Beste Nieuwkomer  voor 2015′ te mogen noemen.
Met oud-communicatiechef Eric Geers van Saab,  nu verantwoordelijk voor de communicatie bij het Chinese automerk Qoros,  kreeg het publiek een mooi kijkje achter de schermen. En de veiling van van vier gesponsorde ‘kavels’ door Jan Willem Vis van BCA was een uitermate vermakelijk  intermezzo. Resultaat: veertienhonderd euro voor Stichting Rally for Kids.
Goede argumenten om het een geslaagde middag/avond te noemen. Met 250 belangrijke managers uit onze branche waarvan velen hun waardering over de unieke dag lieten horen, noemen ook wij het een geslaagde dag. "De juiste mensen waren er", heb ik regelmatig gehoord. En dat is niet gek, want alle gasten waren op persoonlijke uitnodiging op de lijst terecht gekomen. Het was mooi dat we twintig procent méér gasten mochten ontvangen. Ik zie daarin een duidelijk teken dat het event in een behoefte voorziet. We zullen de traditie dan ook zeker voortzetten.
Lijkt goed nieuws:  de economische malaise in Nederland lijkt op zijn retour. Er is enige groei en een licht positief consumentenvertrouwen geeft aan dat de weg omhoog lijkt ingeslagen. Maar dat gaat niet op voor onze branche. Weliswaar kennen we de statistische wetmatigheid dat onze branche als één van de laatste iets van malaise merkt, maar vervolgens ook als één van de laatste weer opkrabbelt. Dit heeft wel enige nuance nodig, hoor ik u zeggen. Het uitstellen van de aankoop van duurzame goederen door particulieren, een relatief hoog percentage werklozen onder ouderen en een andere kijk op mobiliteit zijn ook ingrediënten die zeker een rol in de magere resultaten spelen. Maar de prognose van 380 duizend nieuw verkochte auto’s over 2015 is een laagterecord dat we sinds 1969(!) niet hebben gezien.  Het is een aantal dat we dit jaar in de sales-omzet merken maar ook vervolgens nog over een reeks van jaren in de werkplaats.
Bottom line is dat we met te veel bederijven uit een maar half gevulde ruif moeten eten. Je kunt als branchevereniging zoveel scenario’s bedenken als je maar wilt, de realiteit is dat we met te veel zijn.  Blijft de vraag:  wie stapt er vrijwillig uit en wie gaat de strijd aan met zijn collega’s?