CSW: ‘Enorme hoeveelheid data vergroot behoefte aan overzicht’

brand story

Er is tegenwoordig heel veel data voorhanden over auto’s, niet in de laatste plaats aangeleverd door die auto’s zelf, maar dat moet er natuurlijk niet toe leiden dat je eindeloos moet zoeken om de benodigde data te vinden. Het garagesoftwarepakket AutomaaT GO zorgt ervoor dat alles op één plek toegankelijk is.

“We hebben goed gekeken naar de rol die een softwareleverancier moet spelen in een veranderende omgeving,” aldus Peter Kuijpers, commercieel directeur bij CSW. “Alles wordt steeds complexer, er komen steeds meer datastromen uit verschillende hoeken. AutomaaT Go zorgt ervoor dat garagemedewerkers niet zelf alles hoeven op te vragen bij de RDW of onderhoudsoverzichten moeten raadplegen, het systeem zorgt ervoor dat de juiste informatie op het juiste moment beschikbaar is. Als je op kenteken zoekt, kun je direct zien welk onderhoud nodig is.” Het systeem stelt garagisten ook in staat om klanten proactief te benaderen. “Het laat zien wanneer welke auto een onderhoudsbeurt nodig heeft of wanneer er terugroepacties plaatsvinden,” aldus Kuijpers. “Er is ook een klantenportal beschikbaar voor de klanten van garagebedrijven. Zo kunnen zij zien wanneer het tijd is voor een onderhoudsbeurt en die gelijk inplannen.”

Digitale onderhoudsoverzichten

De systemen tonen ook digital service records (DSR). “Voor een flink aantal merken is die onderhoudsinformatie al beschikbaar. Aan de hand daarvan kun je als garagist zien welk onderhoud aan een auto is uitgevoerd voordat hij bij jou in de werkplaats kwam,” vertelt Kuijpers. Er is nu ook een koppeling met Bizcuit binnen de boekhoudmodule, die veel tijd kan besparen bij het verzorgen van het administratieve gedeelte. “Mutaties in de bankrekening worden dan automatisch ingelezen in het boekhoudpakket, daarna moet het alleen nog even gecontroleerd. Je hoeft dus niet meer alles handmatig over te tikken, dat scheelt enorm veel tijd.”

Speciaal voor fleetmanagers

Recent werd ook het product FleetMate Go op de markt gebracht. “We hebben er bewust voor gekozen om een afgeleide te ontwikkelen die specifiek is ontwikkeld voor fleetmanagers. Als je dat allemaal in één systeem stopt, wordt het onoverzichtelijk.” In de vrachtwagenwereld spelen er hele andere dingen en daar speelt dit product volgens Kuijpers op in. “Zo heb je te maken met een trekker/oplegger-combinatie die op verschillende momenten onderhoud nodig hebben. Wij maken accuraat inplannen mogelijk, waarbij de berijder kan aangeven wanneer hij in de buurt van een werkplaats is en wanneer hij zijn vrachtwagen juist niet kan missen. Stilstand kost in die wereld nu eenmaal veel geld.”

Reageren
500 tekens over
CSW: ‘Enorme hoeveelheid data vergroot behoefte aan overzicht’ - Automobielmanagement.nl

CSW: ‘Enorme hoeveelheid data vergroot behoefte aan overzicht’

brand story

Er is tegenwoordig heel veel data voorhanden over auto’s, niet in de laatste plaats aangeleverd door die auto’s zelf, maar dat moet er natuurlijk niet toe leiden dat je eindeloos moet zoeken om de benodigde data te vinden. Het garagesoftwarepakket AutomaaT GO zorgt ervoor dat alles op één plek toegankelijk is.

“We hebben goed gekeken naar de rol die een softwareleverancier moet spelen in een veranderende omgeving,” aldus Peter Kuijpers, commercieel directeur bij CSW. “Alles wordt steeds complexer, er komen steeds meer datastromen uit verschillende hoeken. AutomaaT Go zorgt ervoor dat garagemedewerkers niet zelf alles hoeven op te vragen bij de RDW of onderhoudsoverzichten moeten raadplegen, het systeem zorgt ervoor dat de juiste informatie op het juiste moment beschikbaar is. Als je op kenteken zoekt, kun je direct zien welk onderhoud nodig is.” Het systeem stelt garagisten ook in staat om klanten proactief te benaderen. “Het laat zien wanneer welke auto een onderhoudsbeurt nodig heeft of wanneer er terugroepacties plaatsvinden,” aldus Kuijpers. “Er is ook een klantenportal beschikbaar voor de klanten van garagebedrijven. Zo kunnen zij zien wanneer het tijd is voor een onderhoudsbeurt en die gelijk inplannen.”

Digitale onderhoudsoverzichten

De systemen tonen ook digital service records (DSR). “Voor een flink aantal merken is die onderhoudsinformatie al beschikbaar. Aan de hand daarvan kun je als garagist zien welk onderhoud aan een auto is uitgevoerd voordat hij bij jou in de werkplaats kwam,” vertelt Kuijpers. Er is nu ook een koppeling met Bizcuit binnen de boekhoudmodule, die veel tijd kan besparen bij het verzorgen van het administratieve gedeelte. “Mutaties in de bankrekening worden dan automatisch ingelezen in het boekhoudpakket, daarna moet het alleen nog even gecontroleerd. Je hoeft dus niet meer alles handmatig over te tikken, dat scheelt enorm veel tijd.”

Speciaal voor fleetmanagers

Recent werd ook het product FleetMate Go op de markt gebracht. “We hebben er bewust voor gekozen om een afgeleide te ontwikkelen die specifiek is ontwikkeld voor fleetmanagers. Als je dat allemaal in één systeem stopt, wordt het onoverzichtelijk.” In de vrachtwagenwereld spelen er hele andere dingen en daar speelt dit product volgens Kuijpers op in. “Zo heb je te maken met een trekker/oplegger-combinatie die op verschillende momenten onderhoud nodig hebben. Wij maken accuraat inplannen mogelijk, waarbij de berijder kan aangeven wanneer hij in de buurt van een werkplaats is en wanneer hij zijn vrachtwagen juist niet kan missen. Stilstand kost in die wereld nu eenmaal veel geld.”

Reageren
500 tekens over