Digitaal proefnummer

 

Vakantie. Het ideale moment om lekker te lezen. Daarom stellen we het laatste nummer van Automobiel Management gratis beschikbaar.

Vul uw gegevens in en ontvang de digitale editie.

In het laatste nummer staan onder meer de volgende onderwerpen:

o Raakt de occasionmarkt oververhit?

Leasemaatschappijen en fleetowners verdienen momenteel goed geld aan de verkoop van hun ex-leaseauto’s. De auto’s zijn gewild bij consumenten, ze vinden gretig aftrek op de Nederlandse en zelfs Europese markt ziet Michel Corveleijn van VWE. “Zelfs de minder populaire merken en modellen gaan nu mee in de inkoop”

o ‘Klant heeft vooral voorkeur voor tweedehands benzineauto’s

De teller stond afgelopen mei op 124.000 afgeleverde occasions, 11 procent meer dan in dezelfde maand vorig jaar, becijferde Jan Jaap Koops van RDC. “De klant heeft een voorkeur voor benzineauto’s: maar liefst 80 procent van de occasions heeft een benzinemotor.”

o Volkswagen gelooft niet in waterstof

Tijdens hun internationale conferentie ‘Way to Zero’ schetst Volkswagen een opvallend directe koers richting de toekomst. De autofabrikant zet in op razendsnelle elektrificatie. In tegenstelling tot andere grote concerns ziet het bedrijf geen hoofdrol voor alternatieve brandstoffen.

o EuroNCAP blijft druk zetten op autofabrikanten

De lancering van EuroNCAP was een echte gamechanger in de autowereld. Veiligheid stond met één klap op de kaart. Een kwart eeuw later is de consumentenorganisatie nog steeds de luis in de pels van de auto-industrie.

o Opkomst zero emissie-zones geeft elektrische bedrijfswagens boost

Hoewel op dit moment niet meer dan een handjevol bedrijfswagens volledig elektrisch is, wordt komende jaren een forse stijging van het aantal bestelauto’s met stekker verwacht. Vooral bedrijven met een groot wagenpark zien steeds vaker kansen voor elektrificatie. En ze moeten ook wel als straks in veel steden zero emissie-zones opkomen.