• Abonneren
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Inloggen

    Wachtwoord vergeten?
Automobielmanagement.nl
  • Volg ons
Menu
  • Home
  • Coronacrisis
  • Binnenland
  • Buitenland
  • Lease
  • Milieu
  • Marketing
  • Carrière
  • Opinie
  • Video
  • Events
Zoeken
Zoekformulier sluiten
  • Nieuws
    • Autodealer nieuws
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Carrière
    • Elektrisch rijden
    • Lease
    • Marketing
    • Marktcijfers automotive
    • Milieu
    • Occasions
    • Politiek
    • Rijden met
    • Techniek
    • Technologie
    • Zelfrijdend Vervoer
  • Dossiers
    • Aftermarket
    • Automatisering
    • Autonoom rijden en Smart mobility
    • Banden en accu's
    • Carrière en opleidingen
    • Concepten
    • Coronacrisis
    • Elektrisch vervoer
    • Faillissementen autobranche
    • Financial Services en Leasing
    • Milieu
    • Occasions en remarketing
    • Onderdelen
    • Schadeherstel
    • Volkswagen en dieselgate
  • Verdieping
    • Opinie
    • Video
  • Service
    • Adverteren
    • Abonneren
    • Gratis Digitaal proefnummer
    • Colofon
    • Disclaimer
  • Home
  • Nieuws
    • Autodealer nieuws
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Carrière
    • Elektrisch rijden
    • Lease
    • Marketing
    • Milieu
    • Politiek
    • Techniek
    • Technologie
    • Zelfrijdend Vervoer
  • Dossiers
    • Aftermarket
    • Automatisering
    • Banden en accu's
    • Carrière en opleidingen
    • Concepten
    • Coronacrisis
    • Financial Services en Leasing
    • Milieu
    • Occasions en remarketing
    • Onderdelen
    • Schadeherstel
    • Volkswagen en dieselgate
  • Verdieping
    • Opinie
    • Video
  • Evenementen
  • Service
    • Adverteren
    • Abonneren
    • Digitaal proefnummer
    • Colofon
    • Disclaimer

Concepten

05 oktober 2015 09:15

CarXpert en AutoExcellent echte ondernemersformules

De garageformules CarXpert en AutoExcellent richten zich op ondernemers in hart en nieren, die de voordelen van een sterk...
05 oktober 2015 08:53

Aumacon: groei garageformules zal aanhouden

De belangstelling bij autobedrijven voor garageformules is afgelopen jaar stevig gegroeid en zal ook komend jaar toenemen...
05 oktober 2015 08:36

Na AutoZeker en GarageZeker straks LeaseZeker

Centraal Beheer zet haar ‘Zeker-offensief’ voort; de onlangs geïntroduceerde garageverzekering GarageZeker en de...
03 oktober 2014 11:54

Uitlijncheck zorgt voor actie in werkplaats

Hoezo, uitlijnen lastig en tijdrovend? Equipmentleverancier Explora lanceert een concept om zo’n controle in twee m...
03 oktober 2014 11:46

Nieuw bestelplatform Doyen Auto Nederland

Doyen Auto Nederland timmert hard aan de weg voor de aangesloten Requal Erkend Reparateurs en de API-grossiers. Directeur...
03 oktober 2014 09:43

Marketingondersteuning kern AD Autobedrijf

AD Autobedrijf is het werkplaatsconcept van AD Benelux dat inzet op garagisten die de vrijheid van soft franchise prefere...
EersteVorige…6VolgendeLaatste
Gratis digitaal proefnummer

Klik op de cover en u wordt doorverwezen naar de aanvraagpagina
Automobiel Management gratis digitaal proefnummer

Partners
Fource Services
Automotive MediaVentions
Dibo
Trackjack
Laatste nieuws
Joop Donkervoort treedt terug, zoon Denis aan het roer15 jan
Greenwheels wil flink uitbreiden buiten de Randstad15 jan
brand story
Europa omarmt Nederlandse planningsoftware Plan-IT15 jan
brand story
Doyen brengt AD garage terug in het straatbeeld15 jan
Mobility Service start met lease elektrische bedrijfsauto’s15 jan
APK van dieselvoertuigen uitgebreid met controle op roetfilter15 jan
Bovag dient wensen in voor verbetering coronasteun15 jan
Volkswagen Groep levert 9,3 miljoen voertuigen af14 jan
Tesla moet 158.000 auto's terugroepen14 jan
ING: steeds ouder wagenpark remt de vergroening14 jan
Meer laatste nieuws

AD Autobedrijf is het werkplaatsconcept van AD Benelux dat inzet op garagisten die de vrijheid van soft franchise prefereren. Ondersteuning is dan ook vooral gericht op marketingactiviteiten. Niet alleen de traditionele media staan centraal, ook nieuwe internetinitiatieven worden op de voet gevolgd. “Een dienst als Carsom kan voor onze franchisenemers grote kansen bieden.”

Het AD Autobedrijf is vanouds een soft franchise. Wie zich AD Autobedrijf mag noemen wordt niet in een keurslijf gedwongen, maar kan naar eigen inzicht gebruikmaken van de kennis en ervaring die een internationaal opererende distributeur als ADN te bieden heeft.

Uiteraard zijn er bepaalde voorwaarden, zoals de huisstijl en uitstraling van het pand. Maar verder kan men min of meer naar eigen inzicht uit de gereedschapskist van ADN putten, legt Ton Sieljes uit, Formule Manager AD Autobedrijf. ‘In die gereedschapskist zitten standaard onder meer technische informatie op basis van Aldoc-AIS, een professionele website, online offerte- en afspraakmogelijkheden, samenwerking met regionale AD Autobedrijven, de AD-marketingmodule voor regionale activiteiten en interessante inkoopvoorwaarden van zowel budget- als merkonderdelen. Daarnaast zijn er extra diensten zoals technische trainingen naar behoefte."

Modulaire aanpak

Dat AD Autobedrijf soft franchise is, gaat ADN de komende tijd verder uitdragen. Met verschillende campagnes wordt de formule duidelijker gepositioneerd. Centraal in deze campagnes staat het motto ‘Baas in eigen werkplaats.’ "We komen niet vertellen hoe je een autobedrijf moet runnen maar bieden als fullserviceconcept wel waar nodig de nodige ondersteuning. Weinig verplichtingen, heel veel mogelijkheden."

Sieljes benadrukt dat het concept van AD Autobedrijf een beroep doet op het ondernemerschap en de zelfredzaamheid van de garagist. Het is een andere benadering dan de nieuwe formule van ADN, CarProf, waarbij juist analyse van omzetgegevens en rendementsverbetering centraal staan. "Beide formules hebben een andere insteek en zijn er voor verschillende doelgroepen. Zo zitten we elkaar niet in de weg."

Carsom

Ondersteuning vanuit ADN voor aangesloten bedrijven wordt vooral geleverd in de vorm van marketingactiviteiten. "Onze garagisten weten goed hoe ze een winstgevend bedrijf moeten leiden. Met de marketingtools van ADN zorgen ze dat dat zo blijft." Om ook in de toekomst de werkplaats gevuld te houden en winstgevend te blijven, is het volgens Sieljes van belang kien te zijn op nieuwe ontwikkelingen. "Neem bijvoorbeeld de opkomst van intermediairs op het web zoals Carsom, waarmee we inmiddels een samenwerkingsverband hebben. Deze intermediairs zijn het logische gevolg van het feit dat consumenten steeds vaker hun zaken online uitzoeken. Tegenwoordig is alles transparant en consumenten verwachten dat ook van garagebedrijven. Online offertes aanvragen voor onderhoud en reparaties hoort daar net zo goed bij. Dat betekent dat je als autobedrijf niet alleen meedoet, maar ook snel reageert als er een aanvraag binnenkomt. Deelname aan Carsom is onderdeel van onze extra diensten aan autobedrijven, en wij zullen de franchisenemers bij de transitie helpen naar meer klantgericht denken en handelen."

AD Autobedrijf biedt zijn cliënten 24 maanden internationale garantie op reparaties (onderdelen én arbeidsloon). Carprof biedt dit op nationaal niveau.

Ruimte voor groei

Afgelopen voorjaar introduceerde ADN het werkplaatsconcept CarProf, dat naar landelijke dekking moet groeien. Ook voor AD Autobedrijf – 125 franchisenemers – ziet Formule Manager Ton Sieljes nog ruimte. De aanwas moet vooral komen van universelen, ex-dealers, erkend reparateurs en andere autobedrijven die nog niet bij een werkplaatsconcept zitten. "Dit zijn ondernemers die hun zaken goed op orde hebben maar zich tegelijkertijd realiseren dat ze op termijn de ondersteuning van een internationale distributeur goed kunnen gebruikten om de werkplaats gevuld te houden."

 

 

AD Autobedrijf is het werkplaatsconcept van AD Benelux dat inzet op garagisten die de vrijheid van soft franchise prefereren. Ondersteuning is dan ook vooral gericht op marketingactiviteiten. Niet alleen de traditionele media staan centraal, ook nieuwe internetinitiatieven worden op de voet gevolgd. “Een dienst als Carsom kan voor onze franchisenemers grote kansen bieden.”

Het AD Autobedrijf is vanouds een soft franchise. Wie zich AD Autobedrijf mag noemen wordt niet in een keurslijf gedwongen, maar kan naar eigen inzicht gebruikmaken van de kennis en ervaring die een internationaal opererende distributeur als ADN te bieden heeft.

Uiteraard zijn er bepaalde voorwaarden, zoals de huisstijl en uitstraling van het pand. Maar verder kan men min of meer naar eigen inzicht uit de gereedschapskist van ADN putten, legt Ton Sieljes uit, Formule Manager AD Autobedrijf. ‘In die gereedschapskist zitten standaard onder meer technische informatie op basis van Aldoc-AIS, een professionele website, online offerte- en afspraakmogelijkheden, samenwerking met regionale AD Autobedrijven, de AD-marketingmodule voor regionale activiteiten en interessante inkoopvoorwaarden van zowel budget- als merkonderdelen. Daarnaast zijn er extra diensten zoals technische trainingen naar behoefte."

Modulaire aanpak

Dat AD Autobedrijf soft franchise is, gaat ADN de komende tijd verder uitdragen. Met verschillende campagnes wordt de formule duidelijker gepositioneerd. Centraal in deze campagnes staat het motto ‘Baas in eigen werkplaats.’ "We komen niet vertellen hoe je een autobedrijf moet runnen maar bieden als fullserviceconcept wel waar nodig de nodige ondersteuning. Weinig verplichtingen, heel veel mogelijkheden."

Sieljes benadrukt dat het concept van AD Autobedrijf een beroep doet op het ondernemerschap en de zelfredzaamheid van de garagist. Het is een andere benadering dan de nieuwe formule van ADN, CarProf, waarbij juist analyse van omzetgegevens en rendementsverbetering centraal staan. "Beide formules hebben een andere insteek en zijn er voor verschillende doelgroepen. Zo zitten we elkaar niet in de weg."

Carsom

Ondersteuning vanuit ADN voor aangesloten bedrijven wordt vooral geleverd in de vorm van marketingactiviteiten. "Onze garagisten weten goed hoe ze een winstgevend bedrijf moeten leiden. Met de marketingtools van ADN zorgen ze dat dat zo blijft." Om ook in de toekomst de werkplaats gevuld te houden en winstgevend te blijven, is het volgens Sieljes van belang kien te zijn op nieuwe ontwikkelingen. "Neem bijvoorbeeld de opkomst van intermediairs op het web zoals Carsom, waarmee we inmiddels een samenwerkingsverband hebben. Deze intermediairs zijn het logische gevolg van het feit dat consumenten steeds vaker hun zaken online uitzoeken. Tegenwoordig is alles transparant en consumenten verwachten dat ook van garagebedrijven. Online offertes aanvragen voor onderhoud en reparaties hoort daar net zo goed bij. Dat betekent dat je als autobedrijf niet alleen meedoet, maar ook snel reageert als er een aanvraag binnenkomt. Deelname aan Carsom is onderdeel van onze extra diensten aan autobedrijven, en wij zullen de franchisenemers bij de transitie helpen naar meer klantgericht denken en handelen."

AD Autobedrijf biedt zijn cliënten 24 maanden internationale garantie op reparaties (onderdelen én arbeidsloon). Carprof biedt dit op nationaal niveau.

Ruimte voor groei

Afgelopen voorjaar introduceerde ADN het werkplaatsconcept CarProf, dat naar landelijke dekking moet groeien. Ook voor AD Autobedrijf – 125 franchisenemers – ziet Formule Manager Ton Sieljes nog ruimte. De aanwas moet vooral komen van universelen, ex-dealers, erkend reparateurs en andere autobedrijven die nog niet bij een werkplaatsconcept zitten. "Dit zijn ondernemers die hun zaken goed op orde hebben maar zich tegelijkertijd realiseren dat ze op termijn de ondersteuning van een internationale distributeur goed kunnen gebruikten om de werkplaats gevuld te houden."

 

 

  • Informatie
    • Laatste nieuws
    • Privacy policy
  • Evenementen
    • 4 november - Online Greenfleet Congres
    • 25 & 26 november - Online Remarketing Event
  • Algemeen
    • Adverteren
    • Abonneren
    • Gratis Digitaal proefnummer
    • RSS feed
Copyright © 2021 Automobielmanagement.nl

Een uitgave van ProMedia Group - alle rechten voorbehouden

Om de website van Automobielmanagement.nl goed te laten functioneren, analyseren en verbeteren, maakt ProMedia Group gebruik van cookies.
We zijn volgens de AVG wettelijk verplicht uw toestemming hiervoor te vragen. Meer informatie