BiZZ NiZZ: Manage je leads met AutoManager

Leadmanagement draait niet alleen om het opvolgen van nieuwe contacten en hier efficiënt mee omgaan, maar zeker ook om het opbouwen van vertrouwen bij de klant. Vooral op de occasionmarkt is dit van belang, vindt Maarten Bekkers, general manager van BiZZ NiZZ Software.

BiZZ NiZZ: Manage je leads met AutoManager

"Autokopers zoeken hun auto online en gaan naar de showroom van het autobedrijf dat het meest professioneel omgaat met vragen over de auto. Wij ondersteunen daarin. Met onze software AutoManager kunnen klanten bijvoorbeeld direct online een afspraak inplannen, omdat we dat koppelen aan de agenda’s van het salespersoneel. Het systeem plant de afspraak direct in en er volgt een keurige mail naar de klant om de afspraak te bevestigen. Alles gebeurt automatisch, je hebt er dus geen omkijken naar." Met dit soort technische oplossingen voor praktische problemen springt het autobedrijf er echt uit zodra een autokoper meerdere bedrijven benadert, meent Bekkers. "Je moet je bij leadmanagement kunnen verplaatsen in de klant. Daar zijn wij goed in en het levert aantoonbaar meer tevreden klanten op, terwijl je aan de andere kant tijd wint door standaardzaken te automatiseren."

Altijd en overal

Leads zijn altijd ‘harde’ contactmomenten met geïnteresseerde autokopers. Alle andere contacten, bijvoorbeeld via social media, worden opgevolgd door marketing om er een lead van te maken. "Leads zijn de mensen die reageren via occasionportals of bijvoorbeeld de nieuwsbrief. Maar ook de eigen dealerwebsite is een belangrijk kanaal. Met onze trackingscripts kunnen we het online klantgedrag volgen en op die manier direct al een specifiek aanbod doen of de klant gericht bevragen. Daarnaast kun je natuurlijk handmatig een lead aanmaken wanneer iemand de showroom bezoekt of een e-mail stuurt. Alles komt in een centrale administratie terecht, zodat je altijd en overal weet waar een klant zich in het koopproces bevindt en op basis van die informatie kun je proactief bezig zijn."

BiZZ NiZZ: Manage je leads met AutoManager - Automobielmanagement.nl

BiZZ NiZZ: Manage je leads met AutoManager

Leadmanagement draait niet alleen om het opvolgen van nieuwe contacten en hier efficiënt mee omgaan, maar zeker ook om het opbouwen van vertrouwen bij de klant. Vooral op de occasionmarkt is dit van belang, vindt Maarten Bekkers, general manager van BiZZ NiZZ Software.

BiZZ NiZZ: Manage je leads met AutoManager

"Autokopers zoeken hun auto online en gaan naar de showroom van het autobedrijf dat het meest professioneel omgaat met vragen over de auto. Wij ondersteunen daarin. Met onze software AutoManager kunnen klanten bijvoorbeeld direct online een afspraak inplannen, omdat we dat koppelen aan de agenda’s van het salespersoneel. Het systeem plant de afspraak direct in en er volgt een keurige mail naar de klant om de afspraak te bevestigen. Alles gebeurt automatisch, je hebt er dus geen omkijken naar." Met dit soort technische oplossingen voor praktische problemen springt het autobedrijf er echt uit zodra een autokoper meerdere bedrijven benadert, meent Bekkers. "Je moet je bij leadmanagement kunnen verplaatsen in de klant. Daar zijn wij goed in en het levert aantoonbaar meer tevreden klanten op, terwijl je aan de andere kant tijd wint door standaardzaken te automatiseren."

Altijd en overal

Leads zijn altijd ‘harde’ contactmomenten met geïnteresseerde autokopers. Alle andere contacten, bijvoorbeeld via social media, worden opgevolgd door marketing om er een lead van te maken. "Leads zijn de mensen die reageren via occasionportals of bijvoorbeeld de nieuwsbrief. Maar ook de eigen dealerwebsite is een belangrijk kanaal. Met onze trackingscripts kunnen we het online klantgedrag volgen en op die manier direct al een specifiek aanbod doen of de klant gericht bevragen. Daarnaast kun je natuurlijk handmatig een lead aanmaken wanneer iemand de showroom bezoekt of een e-mail stuurt. Alles komt in een centrale administratie terecht, zodat je altijd en overal weet waar een klant zich in het koopproces bevindt en op basis van die informatie kun je proactief bezig zijn."