CarIT, het DMS-systeem voor multimerk dealers

Het is de realiteit in dealerland: verkoop van meerdere automerken binnen de holding én de filialen. Toch bestaat deze werkelijkheid niet binnen veel dealer management systemen. CarIT van VCD Automotive is de uitzondering op de regel. “Binnen CarIT kun je voor meerdere merken naast elkaar alle merkspecifieke processen managen met de klant als basis.”

CarIT, het DMS-systeem voor multimerk dealers

Simon Kuipers, sales manager VCD Automotive, houdt het liever bij de feiten. Een dealer management systeem (DMS) is essentieel voor het organiseren van de bedrijfsvoering in een dealerbedrijf. "De automotive zit in een veranderklimaat. De laatste jaren is gigantisch veel veranderd en er zal nog meer veranderen. De dealer is gebaat bij software dat klaar voor is voor wat komen gaat. En CarIT is gegarandeerd toekomstvast."

De nieuwste versie, CarIT15, is daarom bijvoorbeeld volledig geschikt voor de cloud. Alle software inclusief alle externe applicaties kunnen draaien op servers van VCD, zodat de dealerbedrijven in principe voldoende hebben aan een snelle internetverbinding. "Dit maakt investeringen in dure hardware overbodig. Overigens bieden we ook nog steeds een lokaal draaiende versie als klanten daar prijs op stellen."

De basisfilosofie van CarIT is ook toekomstgericht, want de interface zet de klant volledig centraal. "Alles begint bij het klantenscherm, of je nu een offerte maakt, een werkorder invoert, een afspraak inplant of een factuur wilt sturen. Alle acties rond de klant, net als de klantspecifieke gegevens, worden bijgehouden en zijn identiek binnen het totale systeem. Zo heb je als dealer houvast in een tijd dat de klant de garage steeds minder frequent bezoekt."

De klantgerichte structuur blijft ook overeind als binnen de holding of vestiging meerdere merken worden vertegenwoordigd. Simon Kuipers: "Hiermee onderscheidt CarIT zich van veel concurrenten. De software is in staat om per merk de processen te differentiëren en deze strikt gescheiden te houden."
Het doel van VCD Automotive is om te zorgen dat de dealer altijd meer over de auto weet dan de klant zelf. En dat is een uitdaging, want de techniek in een auto communiceert veel meer dan vroeger over de technische staat, de aanstaande onderhoudsbeurten enz. "Met CarIT kan de dealer de klant een stap voorblijven en daarmee haar bestaansrecht blijven bewijzen", besluit de sales manager van VCD Automotive. (BJK)

Reacties

Volgens mij is WinCar bij uitstek geschikt om meerdere merken te voeren binnen 1 DMS.
Zie een van onze grotere dealer holdings met 10 merken!

Geplaatst door: Paul Koster op

Wellicht een idee om hier ook je kennis te delen in een artikel Paul Koster?

Geplaatst door: Mariska Eijkemans op
CarIT, het DMS-systeem voor multimerk dealers - Automobielmanagement.nl

CarIT, het DMS-systeem voor multimerk dealers

Het is de realiteit in dealerland: verkoop van meerdere automerken binnen de holding én de filialen. Toch bestaat deze werkelijkheid niet binnen veel dealer management systemen. CarIT van VCD Automotive is de uitzondering op de regel. “Binnen CarIT kun je voor meerdere merken naast elkaar alle merkspecifieke processen managen met de klant als basis.”

CarIT, het DMS-systeem voor multimerk dealers

Simon Kuipers, sales manager VCD Automotive, houdt het liever bij de feiten. Een dealer management systeem (DMS) is essentieel voor het organiseren van de bedrijfsvoering in een dealerbedrijf. "De automotive zit in een veranderklimaat. De laatste jaren is gigantisch veel veranderd en er zal nog meer veranderen. De dealer is gebaat bij software dat klaar voor is voor wat komen gaat. En CarIT is gegarandeerd toekomstvast."

De nieuwste versie, CarIT15, is daarom bijvoorbeeld volledig geschikt voor de cloud. Alle software inclusief alle externe applicaties kunnen draaien op servers van VCD, zodat de dealerbedrijven in principe voldoende hebben aan een snelle internetverbinding. "Dit maakt investeringen in dure hardware overbodig. Overigens bieden we ook nog steeds een lokaal draaiende versie als klanten daar prijs op stellen."

De basisfilosofie van CarIT is ook toekomstgericht, want de interface zet de klant volledig centraal. "Alles begint bij het klantenscherm, of je nu een offerte maakt, een werkorder invoert, een afspraak inplant of een factuur wilt sturen. Alle acties rond de klant, net als de klantspecifieke gegevens, worden bijgehouden en zijn identiek binnen het totale systeem. Zo heb je als dealer houvast in een tijd dat de klant de garage steeds minder frequent bezoekt."

De klantgerichte structuur blijft ook overeind als binnen de holding of vestiging meerdere merken worden vertegenwoordigd. Simon Kuipers: "Hiermee onderscheidt CarIT zich van veel concurrenten. De software is in staat om per merk de processen te differentiëren en deze strikt gescheiden te houden."
Het doel van VCD Automotive is om te zorgen dat de dealer altijd meer over de auto weet dan de klant zelf. En dat is een uitdaging, want de techniek in een auto communiceert veel meer dan vroeger over de technische staat, de aanstaande onderhoudsbeurten enz. "Met CarIT kan de dealer de klant een stap voorblijven en daarmee haar bestaansrecht blijven bewijzen", besluit de sales manager van VCD Automotive. (BJK)

Reacties

Volgens mij is WinCar bij uitstek geschikt om meerdere merken te voeren binnen 1 DMS.
Zie een van onze grotere dealer holdings met 10 merken!

Geplaatst door: Paul Koster op

Wellicht een idee om hier ook je kennis te delen in een artikel Paul Koster?

Geplaatst door: Mariska Eijkemans op