AutoManager: Lead management draait om optimaliseren klantcontact

Lead management is aan het groeien, constateert Maarten Bekkers, general manager van AutoManager. “Door het automatiseren van manuele processen in klantcommunicatie verbetert de klantbeleving en ontvangt het autobedrijf meer leads.”

AutoManager: Lead management draait om optimaliseren klantcontact

AutoManager is inmiddels in 24 landen actief. Het lead management platform is beschikbaar in 18 talen en is gekoppeld aan meer dan 100 verkoopkanalen, zoals (in Nederland) AutoScout en Marktplaats. Dat bespaart nationale en zeker ook internationale organisaties enorm veel tijd en geld. "Ze hoeven niet per land een lokale aanbieder van deze software te zoeken en kunnen hun processen over alle landen heen met één pakket stroomlijnen." Ook interessant om te vermelden is de WordPress plugin die onlangs is gelanceerd, weet Bekkers. "We zien dat WordPress in opkomst is en vaker gekozen wordt als CMS-systeem. Deze plugin haakt daar slim op in. Hiermee kun je namelijk eenvoudig je website koppelen aan AutoManager en direct alle auto’s inladen, dus zonder dat er een koppeling op maat dient te worden gebouwd. Dat kost vaak dagen werk, terwijl de plugin het binnen een paar minuten doet. Bovendien bespaar je hiermee enorm op de ontwikkelkosten van je website."

Juiste informatie

Dergelijke productontwikkelingen helpen allemaal om de klantcommunicatie te verbeteren. Want daar draait het uiteindelijk om, vertelt Bekkers. "Het in kaart brengen van leads is één ding, maar je kunt er alleen klanten van maken als je optimaal met hen communiceert." En dat zit ‘m vaak in kleine dingen. "Ik kwam laatst een voorbeeld tegen van iemand die via een portal bij een dealer informeerde of een bepaalde auto nog beschikbaar was. Het antwoord dat hij ontving? ‘Ja’. Dat is geen manier van communiceren. Breng in plaats daarvan een gesprek op gang. Wij automatiseren dat zoveel mogelijk, zodat elke potentiële klant in de eerste contacten snel de juiste informatie ontvangt. Dat vergroot de kans op succes aanzienlijk."

AutoManager: Lead management draait om optimaliseren klantcontact - Automobielmanagement.nl

AutoManager: Lead management draait om optimaliseren klantcontact

Lead management is aan het groeien, constateert Maarten Bekkers, general manager van AutoManager. “Door het automatiseren van manuele processen in klantcommunicatie verbetert de klantbeleving en ontvangt het autobedrijf meer leads.”

AutoManager: Lead management draait om optimaliseren klantcontact

AutoManager is inmiddels in 24 landen actief. Het lead management platform is beschikbaar in 18 talen en is gekoppeld aan meer dan 100 verkoopkanalen, zoals (in Nederland) AutoScout en Marktplaats. Dat bespaart nationale en zeker ook internationale organisaties enorm veel tijd en geld. "Ze hoeven niet per land een lokale aanbieder van deze software te zoeken en kunnen hun processen over alle landen heen met één pakket stroomlijnen." Ook interessant om te vermelden is de WordPress plugin die onlangs is gelanceerd, weet Bekkers. "We zien dat WordPress in opkomst is en vaker gekozen wordt als CMS-systeem. Deze plugin haakt daar slim op in. Hiermee kun je namelijk eenvoudig je website koppelen aan AutoManager en direct alle auto’s inladen, dus zonder dat er een koppeling op maat dient te worden gebouwd. Dat kost vaak dagen werk, terwijl de plugin het binnen een paar minuten doet. Bovendien bespaar je hiermee enorm op de ontwikkelkosten van je website."

Juiste informatie

Dergelijke productontwikkelingen helpen allemaal om de klantcommunicatie te verbeteren. Want daar draait het uiteindelijk om, vertelt Bekkers. "Het in kaart brengen van leads is één ding, maar je kunt er alleen klanten van maken als je optimaal met hen communiceert." En dat zit ‘m vaak in kleine dingen. "Ik kwam laatst een voorbeeld tegen van iemand die via een portal bij een dealer informeerde of een bepaalde auto nog beschikbaar was. Het antwoord dat hij ontving? ‘Ja’. Dat is geen manier van communiceren. Breng in plaats daarvan een gesprek op gang. Wij automatiseren dat zoveel mogelijk, zodat elke potentiële klant in de eerste contacten snel de juiste informatie ontvangt. Dat vergroot de kans op succes aanzienlijk."