Europa is een belangrijke markt voor de Japanse bandenproducent. Al sinds de jaren ’80 blijkt zeker in de Benelux de liefde tussen de automobilist en Toyo wederzijds. Een belangrijke factor is de aanpak van de ingenieurs in Japan. "In Europa wordt anders auto gereden. De afstanden, type wegen, type auto’s en snelheden verschillen duidelijk van Japan", zegt Steven Laurijssen, Managing Director van Toyo Tire Benelux. "De Toyo ingenieurs in Japan hebben de lat heel hoog gelegd, door speciaal voor Europa banden te ontwikkelen." 

All-seasonband

Eén van de jongste resultaten is de Celsius, de compleet nieuwe 4-seizoenenband. Toyo haakt hiermee aan bij de stijgende populariteit van de all-seasonband, waarmee de twee rituele bandenwissels per jaar onnodig zijn. "De Celsius biedt bandenbedrijven nieuwe kansen. In het klantenbestand zijn altijd automobilisten te vinden die jaarlijks zo weinig kilometers rijden, dat onze vierseizoenenband een prachtige oplossing kan zijn."

Segment sport & performance

In het vertrouwde segment van de sport & performance banden, meldt Toyo zich opnieuw vooraan met de Proxes Sport. De opvolger van de Proxes T1 Sport onderscheidt zich op grip en handeling en scoort daarbij labelwaarde ‘A’ voor grip op nat wegdek en een ‘C’ label voor rolweerstand.

Andere accenten

Toyo Tires Benelux is inmiddels gestart met het leggen van andere accenten in de distributiekolom. Tot en met 2018 wordt meer gekozen voor het investeren in het retailkanaal en regionale grossiers. Steven Laurijssen: "We gaan partnerships aan om de banden van Toyo nog beter zichtbaar te maken. Daarbij gaan we onze partners actief ondersteunen met inkoopvoordelen, marketing, promotie en een up-to-date webshop (webshop.toyotires.nl). Zo willen we blijven groeien."