Innovam: Ondersteunt met WePowerPeople

Meer dan ooit bevinden we ons in een veranderende markt: bedrijven redden het niet meer met bestaande kennis. Het is een klantgerichte markt waarbij de soft skills steeds belangrijker worden. Innovam speelt daarop in en heeft ‘WePowerPeople’ in het leven geroepen.

Innovam: Ondersteunt met WePowerPeople

Opleidingskundige en trainer Anne Verbokkem: "Er is een tekort aan technisch personeel en ook gebrek aan mensen die zich voor langere tijd aan een bedrijf willen binden. Human resource is daardoor een heel actueel onderwerp, want de grote uitdaging voor bedrijfseigenaren en managers is ‘hoe blijf ik in gesprek met mijn mensen’. Daarnaast verandert ook de klant. Hij shopt online en komt eigenlijk alleen nog maar naar de showroom om over de prijs te onderhandelen. Dit impliceert dat de marketing binnen het autobedrijf verandert. Het dwingt de manager zich af te vragen of zijn huidige medewerkers over de juiste competenties beschikken voor de komende tien jaar."

Een taakgerichte manager is niet meer effectief in de autobranche, het gaat nu veel meer om een leiderschapsstijl van beloning en waardering. In het menselijke contact zijn de leiders vaak echter ietwat onhandig, ze zijn ingesteld om hun medewerkers alleen maar te meten, want anders kunnen ze er niets mee. Om deze houding om te buigen heeft Innovam trainingen gemaakt waarin zij managers en werknemers een spiegel voorhoudt. Zij worden eerst bewust gemaakt van de eigenschappen die nodig zijn voor de komende jaren en ontvangen daarna een handleiding. Ook bedrijfsopvolging komt aan bod. Het is een coachingstraject met praktische tools."

Innovam: Ondersteunt met WePowerPeople - Automobielmanagement.nl

Innovam: Ondersteunt met WePowerPeople

Meer dan ooit bevinden we ons in een veranderende markt: bedrijven redden het niet meer met bestaande kennis. Het is een klantgerichte markt waarbij de soft skills steeds belangrijker worden. Innovam speelt daarop in en heeft ‘WePowerPeople’ in het leven geroepen.

Innovam: Ondersteunt met WePowerPeople

Opleidingskundige en trainer Anne Verbokkem: "Er is een tekort aan technisch personeel en ook gebrek aan mensen die zich voor langere tijd aan een bedrijf willen binden. Human resource is daardoor een heel actueel onderwerp, want de grote uitdaging voor bedrijfseigenaren en managers is ‘hoe blijf ik in gesprek met mijn mensen’. Daarnaast verandert ook de klant. Hij shopt online en komt eigenlijk alleen nog maar naar de showroom om over de prijs te onderhandelen. Dit impliceert dat de marketing binnen het autobedrijf verandert. Het dwingt de manager zich af te vragen of zijn huidige medewerkers over de juiste competenties beschikken voor de komende tien jaar."

Een taakgerichte manager is niet meer effectief in de autobranche, het gaat nu veel meer om een leiderschapsstijl van beloning en waardering. In het menselijke contact zijn de leiders vaak echter ietwat onhandig, ze zijn ingesteld om hun medewerkers alleen maar te meten, want anders kunnen ze er niets mee. Om deze houding om te buigen heeft Innovam trainingen gemaakt waarin zij managers en werknemers een spiegel voorhoudt. Zij worden eerst bewust gemaakt van de eigenschappen die nodig zijn voor de komende jaren en ontvangen daarna een handleiding. Ook bedrijfsopvolging komt aan bod. Het is een coachingstraject met praktische tools."