JAMES Auto Service brak in 2003 (als 1,2,3/// Auto service) de ban door als onafhankelijke garageformule ROB-contracten af te sluiten met vrijwel alle leasemaatschappijen. Zo kwam voor de aangesloten garagebedrijven een gestuurde stroom van leasewagens de werkplaats in. Anno 2016 is dit nog steeds een belangrijke kracht van de vernieuwde JAMES organisatie.

Omzet leasemarkt
Denis van Altena: "We zien dat actieve ondernemers veel omzet halen uit de leasemarkt. Actief ondernemers en bedrijven bezoeken, lid worden van business clubs en je profileren als een kundig en kostenefficiënt adres voor leaseonderhoud zorgt voor een goed gevulde werkplaats." Vanuit het onlangs betrokken hoofdkantoor in Hilversum wordt gestimuleerd om je bedrijf zo te organiseren dat het niveau van de dealer wordt geëvenaard. "De zakelijke rijder verwacht een bepaald serviceniveau en datzelfde geldt ook voor de leasemaatschappij. Hoe beter een JAMES-vestiging hierop aansluit, hoe meer opdrachten volgen", legt de directeur uit.

Noord-Nederland en Twente
Parallel aan de stevige verankering met de leasemaatschappijen wil JAMES Auto Service nu ook de particulier overtuigen van de kwaliteiten van de aangesloten garagebedrijven. "Een belangrijke strategische beslissing" typeert Denis van Altena. "Werken voor de automobilist in de eigen regio zit in het DNA van veel JAMES-vestigingen. En bovendien: waarom zouden we onze servicegerichte aanpak exclusief houden voor zakelijke rijders?" Uit het verbreden van de markt volgt voor JAMES Auto Service de ambitie om het dealernetwerk fijnmaziger te maken. Vooral in Groningen, Friesland, Drenthe en Twente zoekt JAMES Auto Service gemotiveerde partners, waarbij de voorkeur uit gaat merkonafhankelijke bedrijven maar de deur ook open staat voor ex-dealerbedrijven zonder merkenvrees. "We gaan graag met ondernemers in gesprek om ze te overtuigen van onze toegevoegde waarde en om ze bij te praten over onze toekomstvisie", besluit Denis van Altena. (BJK)