Doyen bood garagisten via haar grossiersnetwerk tot op heden vooral ondersteuning op het gebied van marketing, maar daarin gaat begin volgend jaar verandering komen. "We gaan verschillende modules aanbieden waaronder Requal pechservice, technische- en commerciële trainingen en een nieuw webportal waarbinnen garagebedrijven een eigen website krijgen. Consumenten kunnen direct een prijs opvragen voor onderhoud en een afspraak maken bij een van de aangesloten bedrijven", aldus Kees Willemsen, sales- & marketingmanager bij de onderdelenleverancier.

Aandacht en ondersteuning
Het toevoegen van modules is een mooie stap, maar enkel zinvol als deze voldoende aandacht en ondersteuning krijgen. Vandaar dat Doyen Auto per 1 oktober een Requal Support Manager heeft aangesteld. De Requal Support Manager staat dagelijks in contact met de aangesloten bedrijven en ondersteunt zowel de grossier als de erkend reparateur bij de uitrol van het concept. Willemsen: "De communicatie en samenwerking binnen de driehoek garage, grossier en Doyen Auto is voor ons de basis voor het succes van het Requal-concept."

Onderscheid in de lokale markt
Het concept is bij uitstek geschikt voor bedrijven die hun eigen identiteit willen behouden, maar zich willen onderscheiden in de lokale markt en extra ondersteuning willen op het gebied van marketing en bijvoorbeeld opleidingen. "Daarnaast krijgt men de beschikking over een uniek product met een meer dan uitstekende prijs-kwaliteitverhouding dat alleen geleverd wordt via geselecteerde grossiers en voor de consument dus op internet niet beschikbaar is", aldus Willemsen. (AJC)