ALD: Focus op groei en innovatie

Jeroen Kruisweg is sinds 1 februari jl. algemeen directeur van ALD Automotive Nederland. Hij ziet het als zijn taak om ALD verder te laten groeien en klaar te maken voor de toekomst. “We zijn inmiddels doorgestoten naar 42 duizend contracten.”

ALD: Focus op groei en innovatie

Die groei betreft daadwerkelijke operationele lease, benadrukt Kruisweg, en die komt volgens hem niet alleen bij de steeds populairder wordende private lease vandaan. Alle segmenten dragen eraan bij: "We groeien ook goed met onze MKB-merken Munsterhuis Lease en Bright Lease. Daarnaast nemen we inmiddels een prominente positie in op de corporate markt; daar zijn we echt trots op." En qua private lease doet ALD het dus ook goed. Begin dit jaar stond de teller daar op ruim 10 duizend auto’s. Kruisweg verklaart de groei van ALD vooral vanuit de mensen die er werken. "We letten heel goed op wie we in dienst nemen, zodat we met de beste service onze klanten verder kunnen helpen. Dat lukt aantoonbaar; vorig jaar kwamen we als beste uit de test na een onderzoek onder zakelijke rijders. Natuurlijk, lease draait voor een groot deel om de financiële aspecten, maar onder de streep is service net zo belangrijk en vaak zelfs belangrijker."

ALD choice

Daarnaast blijft een goed product leveren belangrijk om voorop te blijven lopen en daar zien we de nodige vernieuwing bij ALD. "Een echte innovatie is het aanbieden van co-modaliteit, wat wil zeggen dat we ernaar streven om alle mobiliteitsopties die we aanbieden, te optimaliseren. De eerste grote doorbraak is ALD choice, in feite een pool met leaseauto’s, gekoppeld aan flexibele looptijden. Elk bedrijf kan daarop ‘inpluggen’ en inmiddels hebben we er zo’n 1000 auto’s rijden. Dit soort oplossingen maakt ons en onze klanten klaar voor de toekomst, zeker met het oog op ontwikkelingen die nu nog in de kinderschoenen staan, zoals autodelen en autonomie."

ALD: Focus op groei en innovatie - Automobielmanagement.nl

ALD: Focus op groei en innovatie

Jeroen Kruisweg is sinds 1 februari jl. algemeen directeur van ALD Automotive Nederland. Hij ziet het als zijn taak om ALD verder te laten groeien en klaar te maken voor de toekomst. “We zijn inmiddels doorgestoten naar 42 duizend contracten.”

ALD: Focus op groei en innovatie

Die groei betreft daadwerkelijke operationele lease, benadrukt Kruisweg, en die komt volgens hem niet alleen bij de steeds populairder wordende private lease vandaan. Alle segmenten dragen eraan bij: "We groeien ook goed met onze MKB-merken Munsterhuis Lease en Bright Lease. Daarnaast nemen we inmiddels een prominente positie in op de corporate markt; daar zijn we echt trots op." En qua private lease doet ALD het dus ook goed. Begin dit jaar stond de teller daar op ruim 10 duizend auto’s. Kruisweg verklaart de groei van ALD vooral vanuit de mensen die er werken. "We letten heel goed op wie we in dienst nemen, zodat we met de beste service onze klanten verder kunnen helpen. Dat lukt aantoonbaar; vorig jaar kwamen we als beste uit de test na een onderzoek onder zakelijke rijders. Natuurlijk, lease draait voor een groot deel om de financiële aspecten, maar onder de streep is service net zo belangrijk en vaak zelfs belangrijker."

ALD choice

Daarnaast blijft een goed product leveren belangrijk om voorop te blijven lopen en daar zien we de nodige vernieuwing bij ALD. "Een echte innovatie is het aanbieden van co-modaliteit, wat wil zeggen dat we ernaar streven om alle mobiliteitsopties die we aanbieden, te optimaliseren. De eerste grote doorbraak is ALD choice, in feite een pool met leaseauto’s, gekoppeld aan flexibele looptijden. Elk bedrijf kan daarop ‘inpluggen’ en inmiddels hebben we er zo’n 1000 auto’s rijden. Dit soort oplossingen maakt ons en onze klanten klaar voor de toekomst, zeker met het oog op ontwikkelingen die nu nog in de kinderschoenen staan, zoals autodelen en autonomie."