Top dossiers

'S-HERTOGENBOSCH, 20 maart 2018 16:31

CRM automotive retail: 'Relevant blijven komt je niet aanwaaien'

Met dank aan internet is de succesfactor voor het verkopen van occasions aan constante verandering onderhevig. "Voor grip op de zaak nu en continuïteit in de toekomst, is een andere manier van kijken nodig", zo betoogt Michel van Roon van CRM automotive retail.

Michel van Roon (2e van rechts): 'Met ons model race je mee met de besten''
Michel van Roon (2e van rechts): 'Met ons model race je mee met de besten'
1/1

De senior consultant en oprichter van CRM automotive retail ziet het te vaak: directies en verkoopleiders die sturen op symptomen. "Inzoomen op deelgebieden om de verkoop te verbeteren. Maar dat werkt niet. Het totaal moet kloppen." Deze opmerking van Van Roon lijkt een open deur, maar niets is minder waar. "Ik kom bij bedrijven die op het circuit vooraan mee willen racen met een standaard auto. ‘Als we maar genoeg gas geven.' Maar ze vergeten dat de motor, ophanging en ook de bestuurder berekend moeten zijn om te racen." CRM automotive retail heeft deze metafoor vertaald naar de sales praktijk. Onder de naam ‘Digital Sales Power' ontwikkelde CRM een eigen organisatiemodel waarmee de continuïteit van autobedrijven wordt gegarandeerd.

Deze aanpak bestaat uit drie sales funnels waarmee je maximaal resultaat boekt, mits je de randvoorwaarden op orde hebt. "Wij helpen directies om via dit model de basis voor succes te leggen. Veelal door 1-op-1 training en coaching", vertelt Michel van Roon. "We hebben oog voor de ‘harde' kant: kapitaal, occasionmix, pand, enz., maar ook voor de ‘zachte' kant: marketing en HR." Door de juiste KPI's te definiëren en te meten, helpt CRM automotive retail om de verkoop te maximaliseren. "Om te zorgen dat je nu, morgen en over 5 jaar relevant bent als autobedrijf, moet je meebewegen in deze veranderlijke wereld", benadrukt Michel van Roon. "De kunst is om je vrijwel constant aan te passen aan de customer journey. Met ons model bezit je de specs om mee te racen met de besten."

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht CRM automotive retail: 'Relevant blijven komt je niet aanwaaien'.
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
  robot check
Vul de code van bovenstaand plaatje in.

PRODUCT VAN DE MAAND

Van onze Partners meer (0)...

Quote van de dag meer (1788)...

Voormalig Lancia-ontwerper Michael Robinson in Autovisie

Voormalig Lancia-ontwerper Michael Robinson in Autovisie

GRATIS proefnummer

Wilt u Automobiel Management nu éénmalig GRATIS proberen? Dat kan! Klik op onderstaande link en vraag nu een proefnummer aan.

 

PROEFNUMMER AANVRAGEN