De kracht van Marktplaats

Je occasions met een paar foto’s en het standaardrijtje van opties en kenmerken op Marktplaats zetten is alsof je gas geeft in een Ferrari en dan in de eerste versnelling blijft hangen. Je kunt met Marktplaats veel harder gaan, vertelt Paul de Vries.

Paul de Vries: 'Het is gewoon een feit dat goede content verkoopt'

"Iedereen heeft het over data, die leveren wij ook, maar als je er niks mee doet, heb je er weinig aan." De Vries doelt op het nut van de website dekrachtvanmarktplaats.nl. Dit is een portal waar, onder de noemer Marktinzichten, adverterende bedrijven alle relevante data kunnen raadplegen die op hun markt van toepassing zijn. "Marktplaats heeft ruim acht miljoen unieke bezoekers per maand. Van al die bezoekers weten we uit welke regio ze komen en waar ze naar zoeken. Dit hebben we verder onderzocht door er externe demografische gegevens aan te koppelen, zoals opleiding, inkomen, leeftijd en gezinssamenstelling. Zo weet je precies welk publiek in jouw regio op zoek is naar welk type auto. Met die input schrijf je voor, laten we zeggen een Jeep Cherokee in Amsterdam, een andere advertentie dan voor dezelfde auto in Limburg."

Huur schrijftalent in

De Vries benadrukt dat er, met de gegevens uit Marktinzichten, veel kansen zijn om unieke advertentieteksten te gaan schrijven, specifiek voor de doelgroep in de regio van het autobedrijf. Dus gericht op bijvoorbeeld gezinnen, ouderen, jonge stellen en singles. Dat vergt wel het een en ander aan inlevingsvermogen en schrijftalent van de merkdealer of het universele autobedrijf. "Door schrijfvaardigheid in te kopen, kan je als bedrijf net dat extra verschil maken. Je hoeft niet eens iemand in dienst te nemen, je kunt ook een freelancer inhuren om dit voor je te verzorgen. Het is gewoon een feit dat goede content verkoopt. Degene die in een paar volzinnen een autokoper kan overtuigen om je advertentie te bekijken, is waardevol voor je bedrijf, want meer clicks is gewoon meer kans op een verkoop."

De kracht van Marktplaats - Automobielmanagement.nl

De kracht van Marktplaats

Je occasions met een paar foto’s en het standaardrijtje van opties en kenmerken op Marktplaats zetten is alsof je gas geeft in een Ferrari en dan in de eerste versnelling blijft hangen. Je kunt met Marktplaats veel harder gaan, vertelt Paul de Vries.

Paul de Vries: 'Het is gewoon een feit dat goede content verkoopt'

"Iedereen heeft het over data, die leveren wij ook, maar als je er niks mee doet, heb je er weinig aan." De Vries doelt op het nut van de website dekrachtvanmarktplaats.nl. Dit is een portal waar, onder de noemer Marktinzichten, adverterende bedrijven alle relevante data kunnen raadplegen die op hun markt van toepassing zijn. "Marktplaats heeft ruim acht miljoen unieke bezoekers per maand. Van al die bezoekers weten we uit welke regio ze komen en waar ze naar zoeken. Dit hebben we verder onderzocht door er externe demografische gegevens aan te koppelen, zoals opleiding, inkomen, leeftijd en gezinssamenstelling. Zo weet je precies welk publiek in jouw regio op zoek is naar welk type auto. Met die input schrijf je voor, laten we zeggen een Jeep Cherokee in Amsterdam, een andere advertentie dan voor dezelfde auto in Limburg."

Huur schrijftalent in

De Vries benadrukt dat er, met de gegevens uit Marktinzichten, veel kansen zijn om unieke advertentieteksten te gaan schrijven, specifiek voor de doelgroep in de regio van het autobedrijf. Dus gericht op bijvoorbeeld gezinnen, ouderen, jonge stellen en singles. Dat vergt wel het een en ander aan inlevingsvermogen en schrijftalent van de merkdealer of het universele autobedrijf. "Door schrijfvaardigheid in te kopen, kan je als bedrijf net dat extra verschil maken. Je hoeft niet eens iemand in dienst te nemen, je kunt ook een freelancer inhuren om dit voor je te verzorgen. Het is gewoon een feit dat goede content verkoopt. Degene die in een paar volzinnen een autokoper kan overtuigen om je advertentie te bekijken, is waardevol voor je bedrijf, want meer clicks is gewoon meer kans op een verkoop."