NewMotion verzorgt laadinfrastructuur voor KBC Autolease

Klanten van het Belgische KBC Autolease kunnen sinds begin dit jaar toegang tot een laadinfrastructuur voor hun EV contractueel laten vastleggen. De leasemaatschappij werk hiervoor samen met NewMotion, een dochterbedrijf van Shell, dat laadoplossingen biedt voor elektrische voertuigen.

Via een laadpas krijgen klanten toegang tot meer dan 7.000 publieke en semipublieke laadpunten in België. De Shell Recharge App laat zien waar het dichtstbijzijnde beschikbare laadpunt is. Werknemers met een hybride wagen (PHEV) kunnen met de pas ook fossiele brandstoffen tanken.

Laadpunt thuis

Het elektrisch fullservice leasecontract bevat naast de klassieke dienstverlening ook een thuislaadpunt. NewMotion installeert bij de gebruikers thuis een laadpunt dat volgens het bedrijf ‘gecertificeerd en met alle elektrische voertuigen compatibel is’. De laadinfrastructuur communiceert bovendien met de elektrische installatie van de woning, zodat het beschikbare vermogen verdeeld wordt tussen laden en huishoudelijk gebruik. Sytse Zuidema, CEO van NewMotion (rechts op de foto). “We bieden een compleet pakket voor leaserijders, zodat elektrische voertuigen op het werk, maar ook onderweg of thuis, kunnen worden opgeladen. Zo bundelen we de krachten om de overstap naar elektrisch rijden voor een steeds groter publiek aantrekkelijker en toegankelijker te maken.”

Verduurzamen

“De samenwerking met NewMotion past in onze filosofie om te vergroenen en te verduurzamen”, zegt Stefan Delaet, CEO van KBC Autolease. “In de voorbije jaren hebben we in heel wat bedrijven met succes de (elektrische) leasefiets geïntroduceerd. Datzelfde willen we doen met de elektrische wagen. De interesse in elektromobiliteit neemt al een tijdje toe. De meeste klanten zetten de stap echter niet, omdat ze worstelen met de laadinfrastructuur.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Zonnepanelen en Laadinfrastructuur.
waar zijn de panelen in dit verhaal.
een hectare Zonnepanelen langs de snelweg
produceert 1 miljoen kWh.
een EV rijdt 6 km per kWh
6 miljoen km per hectare.

Geplaatst door: Will Eisinga op
NewMotion verzorgt laadinfrastructuur voor KBC Autolease - Automobielmanagement.nl

NewMotion verzorgt laadinfrastructuur voor KBC Autolease

Klanten van het Belgische KBC Autolease kunnen sinds begin dit jaar toegang tot een laadinfrastructuur voor hun EV contractueel laten vastleggen. De leasemaatschappij werk hiervoor samen met NewMotion, een dochterbedrijf van Shell, dat laadoplossingen biedt voor elektrische voertuigen.

Via een laadpas krijgen klanten toegang tot meer dan 7.000 publieke en semipublieke laadpunten in België. De Shell Recharge App laat zien waar het dichtstbijzijnde beschikbare laadpunt is. Werknemers met een hybride wagen (PHEV) kunnen met de pas ook fossiele brandstoffen tanken.

Laadpunt thuis

Het elektrisch fullservice leasecontract bevat naast de klassieke dienstverlening ook een thuislaadpunt. NewMotion installeert bij de gebruikers thuis een laadpunt dat volgens het bedrijf ‘gecertificeerd en met alle elektrische voertuigen compatibel is’. De laadinfrastructuur communiceert bovendien met de elektrische installatie van de woning, zodat het beschikbare vermogen verdeeld wordt tussen laden en huishoudelijk gebruik. Sytse Zuidema, CEO van NewMotion (rechts op de foto). “We bieden een compleet pakket voor leaserijders, zodat elektrische voertuigen op het werk, maar ook onderweg of thuis, kunnen worden opgeladen. Zo bundelen we de krachten om de overstap naar elektrisch rijden voor een steeds groter publiek aantrekkelijker en toegankelijker te maken.”

Verduurzamen

“De samenwerking met NewMotion past in onze filosofie om te vergroenen en te verduurzamen”, zegt Stefan Delaet, CEO van KBC Autolease. “In de voorbije jaren hebben we in heel wat bedrijven met succes de (elektrische) leasefiets geïntroduceerd. Datzelfde willen we doen met de elektrische wagen. De interesse in elektromobiliteit neemt al een tijdje toe. De meeste klanten zetten de stap echter niet, omdat ze worstelen met de laadinfrastructuur.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Zonnepanelen en Laadinfrastructuur.
waar zijn de panelen in dit verhaal.
een hectare Zonnepanelen langs de snelweg
produceert 1 miljoen kWh.
een EV rijdt 6 km per kWh
6 miljoen km per hectare.

Geplaatst door: Will Eisinga op