Yamaha komt met 200kW elektrische motor

Motorenfabrikant Yamaha heeft deze week een ‘high-performance’ elektrische motor onthuld die goed is voor maximaal 200 kW vermogen (272pk). De motor kan worden aangepast aan de wensen van de klant laat Yamaha weten, lees autofabrikanten en andere leveranciers van elektrische voertuigen.

Yamaha is bepaald geen onbekende in motorenland. Het bedrijf was onder meer betrokken bij de ontwikkeling van legendarische performance engines voor Toyota en de Lexus LFA, en ook Volvo maakte gebruik van Yamaha motoren in de XC90 V8.

Alfa Romeo

Met de verschuiving naar elektrisch rijden komt Yamaha nu ook met zijn eigen elektromotor. De nieuwe motor is onder meer getest in een Alfa Romeo 4C en kan worden geleverd in verschillende vermogensuitvoeringen: van 35kW tot 200kW.

500pk

Dat zou overigens nog meer kunnen worden wanneer de accutechnologie zich nog verder ontwikkelt. Ook zouden fabrikanten gebruik kunnen maken van twee motoren, eentje op elke aandrijfas, om vermogens van boven de 500 pk te realiseren. Uiteraard kan je je dan wel afvragen hoe milieuvriendelijk dat nog is.

Yamaha komt met 200kW elektrische motor - Automobielmanagement.nl

Yamaha komt met 200kW elektrische motor

Motorenfabrikant Yamaha heeft deze week een ‘high-performance’ elektrische motor onthuld die goed is voor maximaal 200 kW vermogen (272pk). De motor kan worden aangepast aan de wensen van de klant laat Yamaha weten, lees autofabrikanten en andere leveranciers van elektrische voertuigen.

Yamaha is bepaald geen onbekende in motorenland. Het bedrijf was onder meer betrokken bij de ontwikkeling van legendarische performance engines voor Toyota en de Lexus LFA, en ook Volvo maakte gebruik van Yamaha motoren in de XC90 V8.

Alfa Romeo

Met de verschuiving naar elektrisch rijden komt Yamaha nu ook met zijn eigen elektromotor. De nieuwe motor is onder meer getest in een Alfa Romeo 4C en kan worden geleverd in verschillende vermogensuitvoeringen: van 35kW tot 200kW.

500pk

Dat zou overigens nog meer kunnen worden wanneer de accutechnologie zich nog verder ontwikkelt. Ook zouden fabrikanten gebruik kunnen maken van twee motoren, eentje op elke aandrijfas, om vermogens van boven de 500 pk te realiseren. Uiteraard kan je je dan wel afvragen hoe milieuvriendelijk dat nog is.