De Dacia Spring is nu nog een 100 procent elektrisch aangedreven showcar met vijf portieren, vier zitplaatsen en een eenvoudige instap. De productieversie zal nauwelijks afwijken van het hier getoonde studiemodel.
Renault Morphoz kan zich letterlijk uitrekken
Deze elektrische Renault Morphoz Concept heeft een bijzondere eigenschap: hij kan zichzelf uitrekken. Dat hebben we nog niet eerder gezien. De Renault Morphoz vertegenwoordigt de visie van Renault op het gebied van persoonlijke, connected en elektrische mobiliteit voor de jaren na 2025. Je kan hem autonoom laten rijden, of zelf het stuur ter hand nemen.
Hyundai Prophecy: de Porsche Taycan van Hyundai?
Hyundai trekt het doek van de opvallende Prophecy EV Concept. Het elektrische model belichaamt de ambitieuze plannen die Hyundai heeft op het gebied van elektrificatie. Een productieversie is niet uitgesloten.
Hyundai Motor Group – dus inclusief Hyundai en Kia – breidt zijn portfolio de komende jaren uit met maar liefst 44 geëlektrificeerde voertuigen. Het concern investeert bovendien bijna 50 miljard euro in de ontwikkeling van toekomstige technologieën in de komende vijf jaar.
BMW Concept i4: de highlights op een rij
Dat er een productieversie volgt op basis van deze elektrische BMW Concept i4, dat is geen verrassing meer. De BMW i4 gaat namelijk in 2021 in productie. Dat is precies de reden waarom deze BMW Concept i4 al heel productierijp oogt.
Tellen we even mee: BMW levert al de 2 Serie Gran Coupé, 4 Serie Gran Coupé en de 8 Serie Gran Coupé. In de toekomst komt daar een middelgrote elektrische Gran Coupé bij. Dat wordt de productieversie van deze BMW Concept i4. Die auto gaat overigens gewoon BMW i4 heten.
Nieuwe Skoda Octavia RS is plug-in-hybride
Skoda gooit het met de nieuwe Octavia RS over een compleet andere boeg. Allereerst wordt de naam aangepast in Octavia RS iV. Daarnaast kiest Skoda voor een andere aandrijflijn: een plug-in hybride. Een ding is gebleven: de Skoda Octavia RS iV is als vanouds te krijgen in twee carrosserievarianten, te weten een vijfdeurs hatchback en een ruimte Combi.
Dit is de Volkswagen ID.4
De ID.3 krijgt er een grote broer bij: de ID.4. Volkswagen heeft recent de laatste versie van het prototype gepresenteerd.
De ID.4 is gebaseerd op de ID.CROZZ conceptauto, die we in 2017 voor het eerst te zien kregen. Volgens Volkswagen is de auto bijzonder aerodynamisch. Net als bij de ID.3 ontbreekt ook op de ID.4 een grille aan de voorkant. De actieradius kan – afhankelijk van welk accupakket je kiest – oplopen tot 500 kilometer. De auto kan 3-fase AC-laden en DC-snelladen
Nieuwe Fiat 500: alles wat je moet en wilt weten
Aan de carrière van de huidige generatie Fiat 500 leek geen einde te komen. Na ruim twaalf jaar is het dan toch zover, maar eigenlijk ook weer niet. De compleet nieuwe Fiat 500 komt namelijk alleen met elektrische aandrijving op de markt en wordt tegelijkertijd met de huidige Fiat 500 aangeboden. We leggen uit waarom.
De Fiat 500 is al decennialang een icoon. Het oer-model debuteerde 63 jaar geleden. De tweede (en tevens huidige) generatie stamt uit 2007 en is dus al dik twaalf jaar in productie. Opvallend is dat de verkoop van het model in de afgelopen jaren, ondanks zijn leeftijd, alsmaar toeneemt. Reden genoeg voor Fiat om het model nog niet met pensioen te sturen.
Bron: ZERauto