Beide bedrijven zijn blij dat, ondanks deze roerige tijd, zij beiden belangrijke stappen voor hun toekomst kunnen zetten. Benadrukt wordt dat de werkgelegenheid voor de medewerkers blijft behouden. GreenFlux gaat zich volledig focussen op de doorontwikkeling van het GreenFlux EV charging platform en de internationale groei van het bedrijf.

“De vraag naar elektrisch vervoer neemt hard toe. Niet alleen de groei in elektrische bedrijfsauto’s neemt toe, maar we zien de vraag groeien in de transport- en openbaar vervoer sector”, legt Jan Verheij, directeur van Joulz uit. Dit betekent volgens hem dat er ook veel meer laadinfrastructuur nodig is. Dankzij de overname kan de kennis binnen Joulz verder worden uitgebreid en kan het bedrijf ook dit belangrijke onderdeel van de realisering van de energietransitie aanbieden bij klanten.”

Afsplitsen laadpalendivisie

“Wij hebben negen jaar ervaring met het plaatsen van slimme laadpalen in Nederland en ondersteunen nieuwe spelers bij het opzetten van EV laadnetwerken met behulp van onze slimme software en diensten”, aldus Jurjen de Jong, CEO van GreenFlux. “Onze strategie focust zich op groei in Europa, Azië en de Verenigde Staten. Daarom hebben we besloten om onze Nederlandse laadpalentak af te splitsen.” Hierdoor kan het bedrijf zich volledig gaan focussen op de doorontwikkeling van het EV charging platform en met de verkoopopbrengsten de internationale groei verder financieren.

GreenFlux startte in 2011 met de bouw van een laadnetwerk in Nederland en is uitgegroeid tot een belangrijke exploitant van slimme laadinfrastructuur voor bedrijven. De Nederlandse onderneming ontwikkelde haar eigen softwareplatform om laadpalen aan te sturen. Sinds 2015 wordt dit platform aangeboden aan laadpaalexploitanten in binnen- en buitenland. Het bedrijf is uitgegroeid tot een internationale speler op het gebied van cloud-based EV charging en slimme laadtechnologie.