Ook GM zet vol in op elektrisch en autonoom

General Motors gaat de komende vijf jaar meer dan 27 miljard dollar investeren in elektrische en automatisch rijdende auto’s. Dat bedrag is zeven miljard dollar hoger dan begin dit jaar nog gepland en ook meer dan wat GM de komende tijd aan auto’s met een diesel- of benzinemotor spendeert, benadrukt CEO Mary Barra. Zij wil daarmee bereiken dat eind 2025 veertig procent van alle nieuwe auto’s die GM wereldwijd op de markt zet een EV is.

General Motors hoopt ook dat haar ‘eigen’ Ultium battery-packs rond 2025 60 procent goedkoper zijn dan wat ze momenteel nog kosten. Die batterijen zouden dan ook twee keer zo energie-intensief moeten zijn. Het maximumbereik van een elektrische auto wordt daarmee opgevoerd naar 720 kilometer. Daarmee moet een elektrische auto van GM wat prijs betreft vergelijkbaar worden met conventioneel aangedreven modellen. Om dat alles waar te maken, wil GM nog eens 3.000 IT’ers, elektrotechnici en soortgelijke vakmensen aantrekken.

All-electric

“Klimaatverandering is reëel en we willen deel uitmaken van de oplossing door iedereen in een elektrische auto te zetten,’’ verwoordt Barra, die tot nu toe redelijk terughoudend was bij de overgang naar EV’s. “We schakelen over naar een all-electric portefeuille met een sterke uitgangspositie en we richten ons op groei. We kunnen onze EV plannen versnellen omdat we snel een concurrentievoordeel aan het opbouwen zijn met batterijen, software, voertuigintegratie, producten en klantervaring.’’

Ook GM zet vol in op elektrisch en autonoom - Automobielmanagement.nl

Ook GM zet vol in op elektrisch en autonoom

General Motors gaat de komende vijf jaar meer dan 27 miljard dollar investeren in elektrische en automatisch rijdende auto’s. Dat bedrag is zeven miljard dollar hoger dan begin dit jaar nog gepland en ook meer dan wat GM de komende tijd aan auto’s met een diesel- of benzinemotor spendeert, benadrukt CEO Mary Barra. Zij wil daarmee bereiken dat eind 2025 veertig procent van alle nieuwe auto’s die GM wereldwijd op de markt zet een EV is.

General Motors hoopt ook dat haar ‘eigen’ Ultium battery-packs rond 2025 60 procent goedkoper zijn dan wat ze momenteel nog kosten. Die batterijen zouden dan ook twee keer zo energie-intensief moeten zijn. Het maximumbereik van een elektrische auto wordt daarmee opgevoerd naar 720 kilometer. Daarmee moet een elektrische auto van GM wat prijs betreft vergelijkbaar worden met conventioneel aangedreven modellen. Om dat alles waar te maken, wil GM nog eens 3.000 IT’ers, elektrotechnici en soortgelijke vakmensen aantrekken.

All-electric

“Klimaatverandering is reëel en we willen deel uitmaken van de oplossing door iedereen in een elektrische auto te zetten,’’ verwoordt Barra, die tot nu toe redelijk terughoudend was bij de overgang naar EV’s. “We schakelen over naar een all-electric portefeuille met een sterke uitgangspositie en we richten ons op groei. We kunnen onze EV plannen versnellen omdat we snel een concurrentievoordeel aan het opbouwen zijn met batterijen, software, voertuigintegratie, producten en klantervaring.’’