‘Koper supercar wil niet elektrisch’

Kopers van een supercar willen geen elektrische. Dat zegt althans Stephan Winkelmann, sinds een paar weken CEO van Bugatti én Lamborghini. “Ik wil de verbrandingsmotor zo lang als maar mogelijk is behouden. De eerste tien jaar gaan we ook zeker geen full-electric hypercars of supercars uitbrengen.’’

Terugroepactie Lamborghini vanwege brandgevaar

Winkelmann vindt elektrische aandrijving voor ‘zijn’ auto’s ook helemaal niet nodig. Wie bijvoorbeeld een Bugatti Chiron koopt, rijdt daar volgens hem gemiddeld net 1.600 kilometer per jaar mee. Bovendien worden er van beide merken ook maar erg weinig gemaakt. In ons land zijn er volgens gegevens van RDC dit jaar tot nu toe geen Bugatti’s verkocht en gingen er 34 Lamborghini’s over de toonbank. “Dat draagt dus feitelijk niets bij aan de luchtvervuilling,’’ concludeert de CEO.

Begrijpen

“Wat je kan met elektrische motoren voor supercars moet eerst maar eens beter uitgetest worden. Dan hebben we het over zaken als laadtijd en prestaties. We moeten het eerst allemaal beter begrijpen. We zouden het uit kunnen testen met onze vaste klanten en we zijn voortdurend met hen in gesprek over de toekomstige ontwikkelingen. Ik kan het niet uitsluiten maar zie het voorlopig niet gebeuren.’’

Reacties

we gaan elektrisch. VW 150 miljard voor elektrisch,
Tesla, NIO, Renault, Daimler 30 miljard, GM 30 miljard,
Dacia Spring Electric komt voor 15.000 euro naar EU.
thuis laden met Zonnepanelen.
een EV is een Supercar.
de kop is een beetje misleidend,
IEDEREEN WIL ELEKTRISCH BEHALVE BUGATTI, zou beter zijn.

Geplaatst door: Will Eisinga op
‘Koper supercar wil niet elektrisch’ - Automobielmanagement.nl

‘Koper supercar wil niet elektrisch’

Kopers van een supercar willen geen elektrische. Dat zegt althans Stephan Winkelmann, sinds een paar weken CEO van Bugatti én Lamborghini. “Ik wil de verbrandingsmotor zo lang als maar mogelijk is behouden. De eerste tien jaar gaan we ook zeker geen full-electric hypercars of supercars uitbrengen.’’

Terugroepactie Lamborghini vanwege brandgevaar

Winkelmann vindt elektrische aandrijving voor ‘zijn’ auto’s ook helemaal niet nodig. Wie bijvoorbeeld een Bugatti Chiron koopt, rijdt daar volgens hem gemiddeld net 1.600 kilometer per jaar mee. Bovendien worden er van beide merken ook maar erg weinig gemaakt. In ons land zijn er volgens gegevens van RDC dit jaar tot nu toe geen Bugatti’s verkocht en gingen er 34 Lamborghini’s over de toonbank. “Dat draagt dus feitelijk niets bij aan de luchtvervuilling,’’ concludeert de CEO.

Begrijpen

“Wat je kan met elektrische motoren voor supercars moet eerst maar eens beter uitgetest worden. Dan hebben we het over zaken als laadtijd en prestaties. We moeten het eerst allemaal beter begrijpen. We zouden het uit kunnen testen met onze vaste klanten en we zijn voortdurend met hen in gesprek over de toekomstige ontwikkelingen. Ik kan het niet uitsluiten maar zie het voorlopig niet gebeuren.’’

Reacties

we gaan elektrisch. VW 150 miljard voor elektrisch,
Tesla, NIO, Renault, Daimler 30 miljard, GM 30 miljard,
Dacia Spring Electric komt voor 15.000 euro naar EU.
thuis laden met Zonnepanelen.
een EV is een Supercar.
de kop is een beetje misleidend,
IEDEREEN WIL ELEKTRISCH BEHALVE BUGATTI, zou beter zijn.

Geplaatst door: Will Eisinga op