Er kunnen 108 gelijktijdige laadsessies plaatsvinden zonder dat er kans bestaat op overbelasting van de aanwezige elektrotechnische installaties. De realisatie van het laadplein is volgens Robert van de Vegte van BlueMarble Charging een mooie stap in de transitie naar elektrisch rijden.

“De OSTRA-laadpunten zijn standaard in staat om 22 kW laadvermogen aan te bieden. Op deze manier wordt een maximaal laadcomfort geboden aan alle huidige en toekomstige bestuurders van elektrische auto’s die werkzaam zijn in de kantoren of als bezoeker gebruikmaken van de parkeergarage”, benadrukte Van de Vegte.

Verlagen vermogen

Als het aantal gelijktijdige laadsessies zodanig toeneemt dat overbelasting moet worden voorkomen, dan wordt het maximale laadvermogen van een laadpunt automatisch verlaagd. “Onze software zorgt ervoor dat iedere elektrische auto nog steeds geladen kan worden.”

De oplossing vergemakkelijkt en versnelt de transitie naar elektrisch rijden. “Door het ontsluiten en het integreren van laadinfrastructuur door middel van slimme technologieën in bestaande omgevingen, leveren wij een belangrijke bijdrage aan de transitie naar elektrisch rijden,” aldus Van de Vegte.