‘’Snellere ontwikkeling van de mobiliteitssector naar netto CO2-neutraliteit heeft juist nu pioniers nodig die willen samenwerken om de voorwaarden te scheppen voor een toekomst met schonere energie’’, aldus Carlos Maurer. De uitvoerend vicepresident bij Shell is verheugd met de nieuwe samenwerking. ‘‘We kunnen de dienstverlening van Hyundai het best versterken door toepassing van onze expertise op het gebied van laaddiensten voor elektrisch aangedreven voertuigen en onze diepgaande kennis op basis van het contact met automobilisten, dat we dagelijks in onze meer dan 46.000 verkooppunten wereldwijd hebben.’’

Smeermiddelen

De samenwerking tussen de twee partijen gaat voornamelijk over ‘de wederzijdse toewijding aan technologie om de energietransitie te realiseren.’ Daarbij kan het naast het ontwikkelen van mobiliteitsdiensten ook gaan om de ontwikkeling van zogenaamde e-Fluids, smeermiddelen voor elektrische voertuigen. Shell is voor Hyundai al de belangrijkste leverancier van smeermiddelen.

‘‘Onze samenwerking moet positief bijdragen aan de overstap naar schone mobiliteit en oplossingen waar iedereen van kan profiteren’’, zegt Un Soo Kim van Hyundai Motor Company. ‘‘Met Shell kunnen we onze sterke positie in de auto-industrie consolideren en onze transitie naar aanbieder van slimme mobiliteitsoplossingen voortzetten.’’

De partijen werken samen sinds 2005. Het partnerschap wordt door de nieuwe overeenkomst verlengd tot 2026. Het is de vierde keer dat de bedrijven hun samenwerking verlengen. De ondertekeningsceremonie vond online plaats vanuit de Hyundai Motorstudio Goyang in Korea.