‘We willen met NexDrive ook de klant van de toekomst kunnen blijven bedienen’

Achteroverleunen is echt geen optie in deze snel veranderende wereld. Eigenaar Patrick Maaskamp van BeterRijden wil zijn showroom en werkplaats daarom nu al zo optimaal mogelijk voorbereiden op de klant van de toekomst. Sinds kort is zijn bedrijf aangesloten bij NexDrive, een service-netwerk van universele garagebedrijven die gespecialiseerd zijn in onderhoud aan elektrische en hybride auto’s.

Een dorpsgarage met een dealeruitstraling. Zo omschrijft Maaskamp zijn bedrijf. Hij kent veel van zijn klanten al jaren. “Persoonlijk contact is heel belangrijk. En onze haal- en brengservice natuurlijk. We willen er echt voor elke klant zijn, ongeacht in welke auto hij of zij rijdt.” Sinds vorig jaar is de Eindhovenaar eigenaar van BeterRijden, een universeel garagebedrijf in Gerwen, tussen Helmond en Eindhoven. “Ik heb de zaak overgenomen van Tonnie van der Heijden, die het bedrijf groot heeft gemaakt. We kennen elkaar al een jaar of dertig. In 2010 besloot ik, na jarenlang actief te zijn geweest in dealerland, dat het tijd werd om een universeel garagebedrijf te starten, met de focus op modellen tot 15.000 euro. Door de explosieve groei van het universele bedrijf ben ik na twee verhuizingen vanaf 2005 in Gerwen terechtgekomen en was ik de ‘achterbuurman’ van Autobedrijf Tonnie van der Heijden.”

Reclameslogan

“Tonnie zat in een hogere categorie, dus we zaten elkaar niet in de weg. We hadden een goede klik en de overname was voor ons allebei een goede beslissing.” Maaskamp koos er vorig jaar bewust voor om de naam BeterRijden te gebruiken. “De reclameslogan ‘Beter Rijden bij Tonnie van der Heijden’ kent iedereen hier wel.”Het Noord-Brabantse bedrijf telt veertien medewerkers, waarvan zes monteurs. Hoewel de zaken op dit moment prima gaan, is het volgens Maaskamp van groot belang om niet in slaap te sukkelen. “Ik heb mijn vizier echt op de toekomst gericht. Hoe ziet het bedrijf er over 15 jaar uit? Een deel van het huidige wagenpark zal er dan ook nog zijn. Maar er zijn ook echt wel veranderingen op komst. Er zijn nog geen hele grote aantallen elektrische auto’s op dit moment, helemaal niet bij de universelen, maar dat zal veranderen. Daarom wil ik hier nu al op inspringen.”

Meer zijn dan een buurtgarage

Maaskamp wil niet accepteren dat BeterRijden in de toekomst alleen een buurtgarage is. “Wij willen er ook zijn voor het echte werk. Een aantal van onze grotere klanten zal de overstap maken naar EV’s. Wij willen ook deze groep kunnen blijven bedienen. Daarom besloot ik om met Alliance Automotive Group Benelux in gesprek te gaan over NexDrive. We maken al jaren gebruik van leverancier Staadegaard TC, dat onderdeel is van AAGB, en van het TECH360 expertisesysteem. Deze uitbreiding van de samenwerking is een logische stap voor mij.”Het netwerk van NexDrive-servicepunten groeit snel. Alle deelnemende garagebedrijven zijn speciaal ingericht voor het onderhouden en repareren van elektrische en hybride auto’s. Ze beschikken over de kennis, de gereedschappen en software om ook elektrische auto’s optimaal te onderhouden. De monteurs van aangesloten garagebedrijven zijn gecertificeerd en voeren onderhoud en reparaties uit volgens de fabrieksrichtlijnen. Klanten die hun auto bij een NexDrive servicepunt voor onderhoud of reparatie brengen, behouden hun fabrieksgarantie.

Volop kansen

“Er zijn tienduizenden Tesla’s in ons land weggezet afgelopen jaren. En ook veel andere merken maken werk van elektrische auto’s. Maar waar gaan al die berijders aankloppen op termijn? Servicepunten voor al die Tesla’s zijn er sowieso niet voldoende. Een groot deel van deze klanten gaat zwerven over de markt. Daar liggen kansen voor ons, voor het universele bedrijf. Daarvan ben ik overtuigd. Maar dan moet je nu wel investeren in deze nieuwe wereld.”

Eind vorig jaar kwam Maaskamp in gesprek met Alliance Automotive Group Benelux over NexDrive. “Ik wilde vooral snel aan de slag hiermee. Mijn eerste twee monteurs hebben de opleiding afgerond. De laatste trainingsdagen zijn echt net achter de rug. Wat komt er allemaal op je af als er een EV je garage binnenrijdt? Wat zijn de verschillen met een benzine- of dieselauto? Hoe ga je om met al die nieuwe software, met batterijtechniek? Het NexDrive-opleidingstraject en de trainingen sluiten heel mooi aan bij de kennis van mijn monteurs. Ik geloof echt dat dit een belangrijke stap is voor BeterRijden om toekomstproof te zijn. Mijn andere vier monteurs wil ik ook spoedig laten bijscholen. Dat vind ik heel belangrijk.”

Logische stap

Maaskamp is bijzonder te spreken over de samenwerking met Alliance Automotive Group Benelux. “Zonder meer. Dat is ook de belangrijkste reden dat ik voor ze heb gekozen. Het is echt een partnerschap. Gemakkelijk, soepel, geen gedoe. De service is prettig, de voorraad uitgebreid en de levering altijd snel en meerdere keren per dag. Ook op het gebied van cursussen en opleidingen sluiten ze perfect aan op onze behoefte. De keuze voor NexDrive is voor mij een volgende, logische stap in dit partnerschap. Samen treden we de toekomst vol vertrouwen tegemoet.”

NexDrive

De nieuwe formule NexDrive is beschikbaar via de aangesloten grossiers van Alliance Automotive Group Benelux, waaronder Staadegaard TC, Dabeko en Brezan. Die zullen binnenkort allemaal PartsPoint gaan heten en samen een netwerk vormen. AAG Benelux is onderdeel van Alliance Automotive Group, een leidende distributeur van auto-onderdelen aan de onafhankelijke aftermarket in onder meer Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Polen. Met NexDrive, een service-netwerk van universele garagebedrijven die gespecialiseerd zijn in onderhoud aan elektrische en hybride auto’s, wil AAGB garagebedrijven de tools en kennis geven om ook de bezitter van een EV of hybride te kunnen bedienen.

Meer info is te vinden op de website van www.nexdrive.nl.

‘We willen met NexDrive ook de klant van de toekomst kunnen blijven bedienen’ - Automobielmanagement.nl

‘We willen met NexDrive ook de klant van de toekomst kunnen blijven bedienen’

Achteroverleunen is echt geen optie in deze snel veranderende wereld. Eigenaar Patrick Maaskamp van BeterRijden wil zijn showroom en werkplaats daarom nu al zo optimaal mogelijk voorbereiden op de klant van de toekomst. Sinds kort is zijn bedrijf aangesloten bij NexDrive, een service-netwerk van universele garagebedrijven die gespecialiseerd zijn in onderhoud aan elektrische en hybride auto’s.

Een dorpsgarage met een dealeruitstraling. Zo omschrijft Maaskamp zijn bedrijf. Hij kent veel van zijn klanten al jaren. “Persoonlijk contact is heel belangrijk. En onze haal- en brengservice natuurlijk. We willen er echt voor elke klant zijn, ongeacht in welke auto hij of zij rijdt.” Sinds vorig jaar is de Eindhovenaar eigenaar van BeterRijden, een universeel garagebedrijf in Gerwen, tussen Helmond en Eindhoven. “Ik heb de zaak overgenomen van Tonnie van der Heijden, die het bedrijf groot heeft gemaakt. We kennen elkaar al een jaar of dertig. In 2010 besloot ik, na jarenlang actief te zijn geweest in dealerland, dat het tijd werd om een universeel garagebedrijf te starten, met de focus op modellen tot 15.000 euro. Door de explosieve groei van het universele bedrijf ben ik na twee verhuizingen vanaf 2005 in Gerwen terechtgekomen en was ik de ‘achterbuurman’ van Autobedrijf Tonnie van der Heijden.”

Reclameslogan

“Tonnie zat in een hogere categorie, dus we zaten elkaar niet in de weg. We hadden een goede klik en de overname was voor ons allebei een goede beslissing.” Maaskamp koos er vorig jaar bewust voor om de naam BeterRijden te gebruiken. “De reclameslogan ‘Beter Rijden bij Tonnie van der Heijden’ kent iedereen hier wel.”Het Noord-Brabantse bedrijf telt veertien medewerkers, waarvan zes monteurs. Hoewel de zaken op dit moment prima gaan, is het volgens Maaskamp van groot belang om niet in slaap te sukkelen. “Ik heb mijn vizier echt op de toekomst gericht. Hoe ziet het bedrijf er over 15 jaar uit? Een deel van het huidige wagenpark zal er dan ook nog zijn. Maar er zijn ook echt wel veranderingen op komst. Er zijn nog geen hele grote aantallen elektrische auto’s op dit moment, helemaal niet bij de universelen, maar dat zal veranderen. Daarom wil ik hier nu al op inspringen.”

Meer zijn dan een buurtgarage

Maaskamp wil niet accepteren dat BeterRijden in de toekomst alleen een buurtgarage is. “Wij willen er ook zijn voor het echte werk. Een aantal van onze grotere klanten zal de overstap maken naar EV’s. Wij willen ook deze groep kunnen blijven bedienen. Daarom besloot ik om met Alliance Automotive Group Benelux in gesprek te gaan over NexDrive. We maken al jaren gebruik van leverancier Staadegaard TC, dat onderdeel is van AAGB, en van het TECH360 expertisesysteem. Deze uitbreiding van de samenwerking is een logische stap voor mij.”Het netwerk van NexDrive-servicepunten groeit snel. Alle deelnemende garagebedrijven zijn speciaal ingericht voor het onderhouden en repareren van elektrische en hybride auto’s. Ze beschikken over de kennis, de gereedschappen en software om ook elektrische auto’s optimaal te onderhouden. De monteurs van aangesloten garagebedrijven zijn gecertificeerd en voeren onderhoud en reparaties uit volgens de fabrieksrichtlijnen. Klanten die hun auto bij een NexDrive servicepunt voor onderhoud of reparatie brengen, behouden hun fabrieksgarantie.

Volop kansen

“Er zijn tienduizenden Tesla’s in ons land weggezet afgelopen jaren. En ook veel andere merken maken werk van elektrische auto’s. Maar waar gaan al die berijders aankloppen op termijn? Servicepunten voor al die Tesla’s zijn er sowieso niet voldoende. Een groot deel van deze klanten gaat zwerven over de markt. Daar liggen kansen voor ons, voor het universele bedrijf. Daarvan ben ik overtuigd. Maar dan moet je nu wel investeren in deze nieuwe wereld.”

Eind vorig jaar kwam Maaskamp in gesprek met Alliance Automotive Group Benelux over NexDrive. “Ik wilde vooral snel aan de slag hiermee. Mijn eerste twee monteurs hebben de opleiding afgerond. De laatste trainingsdagen zijn echt net achter de rug. Wat komt er allemaal op je af als er een EV je garage binnenrijdt? Wat zijn de verschillen met een benzine- of dieselauto? Hoe ga je om met al die nieuwe software, met batterijtechniek? Het NexDrive-opleidingstraject en de trainingen sluiten heel mooi aan bij de kennis van mijn monteurs. Ik geloof echt dat dit een belangrijke stap is voor BeterRijden om toekomstproof te zijn. Mijn andere vier monteurs wil ik ook spoedig laten bijscholen. Dat vind ik heel belangrijk.”

Logische stap

Maaskamp is bijzonder te spreken over de samenwerking met Alliance Automotive Group Benelux. “Zonder meer. Dat is ook de belangrijkste reden dat ik voor ze heb gekozen. Het is echt een partnerschap. Gemakkelijk, soepel, geen gedoe. De service is prettig, de voorraad uitgebreid en de levering altijd snel en meerdere keren per dag. Ook op het gebied van cursussen en opleidingen sluiten ze perfect aan op onze behoefte. De keuze voor NexDrive is voor mij een volgende, logische stap in dit partnerschap. Samen treden we de toekomst vol vertrouwen tegemoet.”

NexDrive

De nieuwe formule NexDrive is beschikbaar via de aangesloten grossiers van Alliance Automotive Group Benelux, waaronder Staadegaard TC, Dabeko en Brezan. Die zullen binnenkort allemaal PartsPoint gaan heten en samen een netwerk vormen. AAG Benelux is onderdeel van Alliance Automotive Group, een leidende distributeur van auto-onderdelen aan de onafhankelijke aftermarket in onder meer Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Polen. Met NexDrive, een service-netwerk van universele garagebedrijven die gespecialiseerd zijn in onderhoud aan elektrische en hybride auto’s, wil AAGB garagebedrijven de tools en kennis geven om ook de bezitter van een EV of hybride te kunnen bedienen.

Meer info is te vinden op de website van www.nexdrive.nl.