Startup Revolt komt met laadpaalabonnement

Het is volgens Jeroen van de Ven, oprichter van startup Revolt, onlogisch dat bedrijven nog investeren in kostbare laadtechnologie die de komende jaren in hoog tempo doorontwikkelt. De startup is naar eigen zeggen de eerste die laadpalen als een service aanbiedt in de vorm van een abonnement.

Uit onderzoek van Revolt, gehouden onder facility managers van bedrijven met een wagenpark groter dan 25 auto’s, blijkt dat bedrijven moeite hebben met het elektrificeren van hun wagenpark. “Bedrijven willen laadpalen, maar willen niet de investering doen”, zegt Van de Ven.

Advertenties

De startup komt hiervoor met een laadpaalabonnement. Door het toevoegen van digitale advertenties op de laadpaal kunnen de abonnementskosten laag blijven. Met de opbrengsten van de advertenties verdient men de investering terug waardoor bedrijven minder dan 65 procent terugbetalen, dit maakt het as-a-service model mogelijk. Daarnaast zijn de laadpalen een nieuw middel voor adverteerders om hun doelgroep te bereiken.

Mobiele batterij

Een ander knelpunt is volgens het bedrijf het laadvermogen van het elektriciteitsnet. Om in de nabije toekomst het capaciteitsprobleem van bedrijven op te lossen, heeft Revolt in samenwerking met Northvolt en Pon Power een mobiele batterij ontwikkeld die bedrijven voorziet van flexibele energieopslag. Van de Ven: “Met de batterijen kunnen bedrijven stroom opslaan en inzetten wanneer nodig zonder een grote investering te doen.”

Impact maken

Om bedrijven te helpen verduurzamen, lanceert Revolt tot slot het samenwerkingsplan ‘Samen laden we verder’, waarbij ze gratis laadpalen aanbieden aan bedrijven die een bijdrage leveren aan de maatschappij. “Komende jaren willen we de verduurzaming van mobiliteit versnellen en zo CO2-uitstoot verlagen door altijd en overal energie beschikbaar te maken voor duurzame mobiliteit”, zegt Van de Ven. “Om dit te realiseren bieden we gratis laadpalen aan. Zo maken we ons laadnetwerk zo toegankelijk mogelijk en helpen we bedrijven om een emissieloze parkeerplaats in 2030 te realiseren.”

Lees ook:
MisterGreen: ‘De toekomst is elektrisch!’

Startup Revolt komt met laadpaalabonnement - Automobielmanagement.nl

Startup Revolt komt met laadpaalabonnement

Het is volgens Jeroen van de Ven, oprichter van startup Revolt, onlogisch dat bedrijven nog investeren in kostbare laadtechnologie die de komende jaren in hoog tempo doorontwikkelt. De startup is naar eigen zeggen de eerste die laadpalen als een service aanbiedt in de vorm van een abonnement.

Uit onderzoek van Revolt, gehouden onder facility managers van bedrijven met een wagenpark groter dan 25 auto’s, blijkt dat bedrijven moeite hebben met het elektrificeren van hun wagenpark. “Bedrijven willen laadpalen, maar willen niet de investering doen”, zegt Van de Ven.

Advertenties

De startup komt hiervoor met een laadpaalabonnement. Door het toevoegen van digitale advertenties op de laadpaal kunnen de abonnementskosten laag blijven. Met de opbrengsten van de advertenties verdient men de investering terug waardoor bedrijven minder dan 65 procent terugbetalen, dit maakt het as-a-service model mogelijk. Daarnaast zijn de laadpalen een nieuw middel voor adverteerders om hun doelgroep te bereiken.

Mobiele batterij

Een ander knelpunt is volgens het bedrijf het laadvermogen van het elektriciteitsnet. Om in de nabije toekomst het capaciteitsprobleem van bedrijven op te lossen, heeft Revolt in samenwerking met Northvolt en Pon Power een mobiele batterij ontwikkeld die bedrijven voorziet van flexibele energieopslag. Van de Ven: “Met de batterijen kunnen bedrijven stroom opslaan en inzetten wanneer nodig zonder een grote investering te doen.”

Impact maken

Om bedrijven te helpen verduurzamen, lanceert Revolt tot slot het samenwerkingsplan ‘Samen laden we verder’, waarbij ze gratis laadpalen aanbieden aan bedrijven die een bijdrage leveren aan de maatschappij. “Komende jaren willen we de verduurzaming van mobiliteit versnellen en zo CO2-uitstoot verlagen door altijd en overal energie beschikbaar te maken voor duurzame mobiliteit”, zegt Van de Ven. “Om dit te realiseren bieden we gratis laadpalen aan. Zo maken we ons laadnetwerk zo toegankelijk mogelijk en helpen we bedrijven om een emissieloze parkeerplaats in 2030 te realiseren.”

Lees ook:
MisterGreen: ‘De toekomst is elektrisch!’