Diess heeft ernstige klachten over EV-laden tijdens vakantie

VW-baas Herbert Diess, één van de ‘hogepriesters’ van elektrisch rijden, heeft zware kritiek geuit op de laadmogelijkheden voor zijn elektrische auto tijdens zijn vakantiereis naar het Gardameer. ‘’Te weinig laadpunten bij de Brenner. Maar vier, allemaal bezet want iedereen stopt bij dit winkelcentrum. Daarom verder gereden naar Trento. Ook na de kritiek van vorig jaar: geen WC, geen koffie, één zuil buiten gebruik, een treurige aangelegenheid.’’

‘’Dat is toch alles behalve een premium-laadervaring, Ionity,’’ is zijn keiharde oordeel over het laadbedrijf waarvan ‘zijn’ Volkswagen Groep toch zelf één van de oprichters en aandeelhouders is. Ionity, waar ook BMW, Daimler en Ford aan meedoen, had zich in 2017 ten doel gesteld tegen eind vorig jaar 400 laadpunten langs de Europese autosnelwegen te installeren maar dat zijn er uiteindelijk niet meer dan 362 geworden. En die functioneren niet eens allemaal, moest Diess constateren op LinkedIn.

Over de ID.3 is hij overigens wel tevreden: ‘’Ik heb nu een ID.3 Pro S, zeer goed bereik bij terughoudend, defensief rijden.’’ Desalniettemin moest hij onderweg toch laden, wat al met al een barre ervaring bleek.

COO-Marcus Groll van Ionity gaf snel een reactie, ook op LinkedIn: ‘’Hallo Herbert Diess, veel dank voor uw feedback. De vestiging bij de Brenner staat op onze lijst voor een upgrade. We hebben deze zomer met een grote toename van de belasting op veel locaties te maken, vooral in Noorwegen, Zweden en Frankrijk. Voor de vestiging in Trento werken we met onze partner ENI aan verdere verbetering van de klantenservice. En het defecte laadpunt is gisteren gerepareerd. Veel groeten naar Italië.’’

Diess heeft ernstige klachten over EV-laden tijdens vakantie - Automobielmanagement.nl

Diess heeft ernstige klachten over EV-laden tijdens vakantie

VW-baas Herbert Diess, één van de ‘hogepriesters’ van elektrisch rijden, heeft zware kritiek geuit op de laadmogelijkheden voor zijn elektrische auto tijdens zijn vakantiereis naar het Gardameer. ‘’Te weinig laadpunten bij de Brenner. Maar vier, allemaal bezet want iedereen stopt bij dit winkelcentrum. Daarom verder gereden naar Trento. Ook na de kritiek van vorig jaar: geen WC, geen koffie, één zuil buiten gebruik, een treurige aangelegenheid.’’

‘’Dat is toch alles behalve een premium-laadervaring, Ionity,’’ is zijn keiharde oordeel over het laadbedrijf waarvan ‘zijn’ Volkswagen Groep toch zelf één van de oprichters en aandeelhouders is. Ionity, waar ook BMW, Daimler en Ford aan meedoen, had zich in 2017 ten doel gesteld tegen eind vorig jaar 400 laadpunten langs de Europese autosnelwegen te installeren maar dat zijn er uiteindelijk niet meer dan 362 geworden. En die functioneren niet eens allemaal, moest Diess constateren op LinkedIn.

Over de ID.3 is hij overigens wel tevreden: ‘’Ik heb nu een ID.3 Pro S, zeer goed bereik bij terughoudend, defensief rijden.’’ Desalniettemin moest hij onderweg toch laden, wat al met al een barre ervaring bleek.

COO-Marcus Groll van Ionity gaf snel een reactie, ook op LinkedIn: ‘’Hallo Herbert Diess, veel dank voor uw feedback. De vestiging bij de Brenner staat op onze lijst voor een upgrade. We hebben deze zomer met een grote toename van de belasting op veel locaties te maken, vooral in Noorwegen, Zweden en Frankrijk. Voor de vestiging in Trento werken we met onze partner ENI aan verdere verbetering van de klantenservice. En het defecte laadpunt is gisteren gerepareerd. Veel groeten naar Italië.’’