‘Goedkopere’ elektrische Volkswagen ID.LIFE komt al in 2025

Volkswagen hoopt al in 2025 een goedkopere elektrische auto, de ID.LIFE, op de markt te brengen. Dat is twee jaar eerder dan oorspronkelijk gepland. De auto moet een prijskaartje krijgen van rond de 20.000 euro. “Daarmee maken we duurzame mobiliteit voor meer mensen bereikbaar,’’ aldus CEO Ralf Brandstätter.

Het doel van de nieuwe divisie is ‘om onze klanten topkwaliteit hardware en gemakkelijk te gebruiken software te bieden’Volkswagen (2021)

Het nieuwe model is gebaseerd op een kleinere variant van het MEB-platform maar is wel het eerste met voorwielaandrijving. Het bereik wordt voorlopig vastgesteld op 400 kilometer. De ID.LIFE is vooral bedoeld voor gebruik in de stad. Dat betekent ook een flexibel gebruik: het voertuig kan bijvoorbeeld een mini-bioscoop of gamecentrum worden of eenvoudigweg gebruikt worden om in de openlucht te relaxen, legt VW uit.

Jongere klanten

De auto is daartoe uitgerust met een ‘geïndividualiseerd verwijderbaar dak dat is gemaakt van luchtkamer textiel.“Bij het ontwerpen van de ID.LIFE hebben we ons voortdurend gericht op de behoeften van jongere klanten. De klant van morgen wil niet eenvoudigweg van A naar B, maar is geïnteresseerd in de ervaringen die een auto kan bieden,’’ denkt Brandstätter.

Lees ook:
Volkswagen komt met eigen auto-abonnement

‘Goedkopere’ elektrische Volkswagen ID.LIFE komt al in 2025 - Automobielmanagement.nl

‘Goedkopere’ elektrische Volkswagen ID.LIFE komt al in 2025

Volkswagen hoopt al in 2025 een goedkopere elektrische auto, de ID.LIFE, op de markt te brengen. Dat is twee jaar eerder dan oorspronkelijk gepland. De auto moet een prijskaartje krijgen van rond de 20.000 euro. “Daarmee maken we duurzame mobiliteit voor meer mensen bereikbaar,’’ aldus CEO Ralf Brandstätter.

Het doel van de nieuwe divisie is ‘om onze klanten topkwaliteit hardware en gemakkelijk te gebruiken software te bieden’Volkswagen (2021)

Het nieuwe model is gebaseerd op een kleinere variant van het MEB-platform maar is wel het eerste met voorwielaandrijving. Het bereik wordt voorlopig vastgesteld op 400 kilometer. De ID.LIFE is vooral bedoeld voor gebruik in de stad. Dat betekent ook een flexibel gebruik: het voertuig kan bijvoorbeeld een mini-bioscoop of gamecentrum worden of eenvoudigweg gebruikt worden om in de openlucht te relaxen, legt VW uit.

Jongere klanten

De auto is daartoe uitgerust met een ‘geïndividualiseerd verwijderbaar dak dat is gemaakt van luchtkamer textiel.“Bij het ontwerpen van de ID.LIFE hebben we ons voortdurend gericht op de behoeften van jongere klanten. De klant van morgen wil niet eenvoudigweg van A naar B, maar is geïnteresseerd in de ervaringen die een auto kan bieden,’’ denkt Brandstätter.

Lees ook:
Volkswagen komt met eigen auto-abonnement