Audi gaat meer luxe laadhubs openen

Audi gaat meer laadstations openen met extra faciliteiten. Klanten kunnen er desgewenst een hapje eten terwijl hun auto aan het opladen is.

Een zes maanden durende pilot met een eerste vestiging in Neurenberg is een succes geworden, laat Audi weten. “Veel klanten kwamen vaker langs en de feedback is overweldigend positief.’’ In de eerste vier maanden van dit jaar werden er 3.100 oplaadbeurten geregistreerd, waarvan ruim 60 procent door herhaalbezoeken, terwijl de lounge gemiddeld door 35 mensen per dag werd bezocht.

Gerecyclede batterijen

Later dit jaar opent een volgende Audi-laadstation in Zürich gevolgd door twee wat kleinere vestigingen in Berlijn en Salzburg. In 2023 staat nog een aantal nieuwe locaties in Duitsland op het programma. De laadstations hebben maar weinig externe stroom nodig omdat ze grotendeels worden gevoed via in gerecyclede lithium-ion batterijen van gesloopte testauto’s opgeslagen elektriciteit. De pilotvestiging in Neurenberg heeft ook een eigen opslagcapaciteit van 2,45 MWh. Dat, in combinatie met het modulaire concept van het gebouwtje zelf, maakt dat ze snel zijn neer te zetten.

Lees ook:
Audi wil eigen luxe laadstations

Audi gaat meer luxe laadhubs openen - Automobielmanagement.nl

Audi gaat meer luxe laadhubs openen

Audi gaat meer laadstations openen met extra faciliteiten. Klanten kunnen er desgewenst een hapje eten terwijl hun auto aan het opladen is.

Een zes maanden durende pilot met een eerste vestiging in Neurenberg is een succes geworden, laat Audi weten. “Veel klanten kwamen vaker langs en de feedback is overweldigend positief.’’ In de eerste vier maanden van dit jaar werden er 3.100 oplaadbeurten geregistreerd, waarvan ruim 60 procent door herhaalbezoeken, terwijl de lounge gemiddeld door 35 mensen per dag werd bezocht.

Gerecyclede batterijen

Later dit jaar opent een volgende Audi-laadstation in Zürich gevolgd door twee wat kleinere vestigingen in Berlijn en Salzburg. In 2023 staat nog een aantal nieuwe locaties in Duitsland op het programma. De laadstations hebben maar weinig externe stroom nodig omdat ze grotendeels worden gevoed via in gerecyclede lithium-ion batterijen van gesloopte testauto’s opgeslagen elektriciteit. De pilotvestiging in Neurenberg heeft ook een eigen opslagcapaciteit van 2,45 MWh. Dat, in combinatie met het modulaire concept van het gebouwtje zelf, maakt dat ze snel zijn neer te zetten.

Lees ook:
Audi wil eigen luxe laadstations