De organisatie van Brevak 2010 kreeg te maken met alle denkbare vormen van winterweer – sneeuw, gladheid, vorst. Voor zowel de exposanten als de bezoekers fungeerden de omstandigheden als spelbreker. Het beursschip Jules Verne kon door ijsvorming niet de beoogde aanlegplaatsen Den Helder en Groningen aandoen. Op woensdag 10 februari zorgde sneeuw voor een lange file van Amersfoort naar Zwolle, waar de Jules Verne toen lag. "Sommige klanten en relaties hebben er meer dan twee uur over gedaan om ons die avond te bezoeken", zegt Manager Purchase & Marketing Bernard van Walsem. "Dat ze die moeite hebben gedaan, is veelzeggend voor hun motivatie en betrokkenheid."

Volgens Van Walsem is gebleken dat het concept – een varende beurs die de autobedrijven opzoekt in hun eigen regio – nog steeds aanslaat. "We koersen af op 4800 bezoekers, daar zijn wij en ook onze leveranciers tevreden over. Ook de combinatie van producten en diensten staat." Ter compensatie van zijn vestiging in Den Helder, waar de Jules Verne door de ijsvorming op het IJsselmeer niet kon komen, organiseert Brezan daar op 26 en 27 mei twee Vakdagen.