Vakgarage wil uniformiteit creëren bij de uitstraling en functionaliteit van websites van de franchisers. Ook wil ze de leden gemak bieden, door de inspanningen achter de schermen voor haar rekening te nemen. Het een jaar geleden begonnen project heeft nu geresulteerd in de honderdste website. Vakgarage Autoservice Adorp (ten noorden van de stad Groningen) zorgde voor de mijlpaal, goed voor een grote slagroomtaart.

Vakgarage biedt haar leden de websites gratis aan en houdt ze up-to-date "voor een gering bedrag per maand" (aldus Vakgarage-manager Christien W. Den Uil). Daarnaast voorziet Vakgarage in zaken als  zoekmachineoptimalisatie, een geïntegreerde online offertemodule en klantreviews. Eind dit jaar wil de formule tachtig procent van alle Vakgarage-websites op een uniforme manier hebben aangesloten. Medio 2012 moet dat honderd procent zijn.

Momenteel heeft Vakgarage 154 franchisers. Per 1 januari aanstaande treedt de 155e aan: Vakgarage Almelo, een compleet nieuw autobedrijf, gevestigd aan de Twentelaan 8. De initiatiefnemers zijn Edward Wind en Gerard Linker. De overeenkomst is recentelijk getekend. In 2,5 jaar tijd is de formule volgens Den Uil gegroeid van 109 naar 155 leden. De ambitie is om 2011 af te sluiten met honderdzestig.