Zo wordt het standaardpakket marketingmiddelen vergroot, komt er een eigen pechhulpprogramma en is er de mogelijkheid in te tekenen op extra trainingen. Volgens Gerwin Vegter, Marketing Director Networks France en Benelux, gebeurt dat alles op grond van vraag van leden. Doel is de naamsbekendheid van AutoCrew te vergroten, vooral in de directe omgeving van het garagebedrijf.

Het voorbije jaar werd al een groot aantal marketingtools ontwikkeld, zoals eigen websites voor de individuele garagebedrijven, direct mailings en POS-materiaal. Behalve meer marketingmateriaal wordt er in 2013 ook een special marketingteam ingezet. Dit team zal de AutoCrew-leden helpen om een campagne op maat van het individuele bedrijf te ontwikkelen. Het garagebedrijf kan dan online een gepersonaliseerde actie uitwerken. Verder wordt via marktscans bekeken wat in de omgeving van het bedrijf de beste manier is om gericht campagne te voeren.  "Onze AutoCrew-leden moeten in 2013 hun naam en expertise op de lokale kaart zetten," zegt Gerwin Vegter.

De lokale acties worden landelijk ondersteund met een bredere imagocampagne, waarbij de nadruk ligt op de prijs/kwaliteitverhouding van het netwerk. Ook online managementtrainingen, audits van en mystery visits aan de leden staan op het programma. Voor de start van de zomervakantie moet een eigen pechhulpprogramma beschikbaar zijn. AutoCrew Nederland startte in maart 2010. Formulehouder Bosch verwacht dat eind dit jaar het honderdste autobedrijf zich aansluit.