Volgens Peter-Paul van Cleef, eigenaar van Agron en Agron-Kerp, is het een logische stap.  "De markt verandert snel en moet je op tijd de juiste keuze maken. Voor ons was het nu die tijd. Als grossier kun je niet alleen overleven, je moet van de juiste logistiek en formules gebruik kunnen maken. Wij kennen de kracht van GroupAuto al vanuit de automaterialen en ook de succesvolle samenwerking met leveranciers en formules."

Enige tijd zag het ernaar uit dat B-One met GroupAuto zou gaan samenwerken, maar dat is afgeketst. Daarna zijn veel leden uit B-One gestapt, waaronder Agron-Kerp. "Omdat GroupAuto een sterke internationale groep is, goede logistieke oplossingen biedt en de juiste formules. Wij zullen ook actief FleetMaster en TopTruck gaan ondersteunen".

Freek Blekxtoon van GroupAuto is verheugd over de groeit van het G-truck-netwerk. "Er is een duidelijke win-winsituatie voor alle aangesloten partijen. Voorheen werd vaak gesproken van het "georganiseerde kanaal en het ongeorganiseerde kanaal, wat mij betreft zijn wij dan voortaan het georganiseerde kanaal."

G-truck bestaat nu uit Mevo, Huva, Revon, Agron-Kerp en Trailer Parts Veghel. Daarnaast wordt er intensief samengewerkt op allerlei gebieden met Wijlhuizen, Beneparts (België) en de technische specialisten (DiagnoseXpert).