Autoglaz wil prijzenslag autoruitherstel

Autoglaz wil een prijzenslag ontketenen in de markt voor autoruitherstel. Hiertoe lanceert men de nieuwe formule Sterpunt.

Snelle reparatie

Sterpunt richt zich op de snelle reparatie van een ster in de voorruit en wil hiermee ruim onder de gebruikelijke tarieven in de markt werken. Men oordeelt dat de prijzen van autoruitherstel nu stelselmatig hoog worden gehouden. Uit onderzoek van de consumentenbond in 2012 bleek dat verzekeraars 40 procent minder betalen dan de consument.

Afrekenen

Sterpunt claimt een aanzienlijk lager tarief dan dat van de grote spelers die de Nederlandse markt domineren. "Zij besteden veel geld om de consument ertoe te bewegen voor hen te kiezen", aldus CEO Patrick Ledegang. "De verzekeraars en leasemaatschappijen moeten dit ophoesten, maar uiteindelijk draait de consument voor deze kosten op. Wij willen afrekenen met deze traditie en komen met een volledig transparante tariefstructuur, die we op onze website zullen publiceren."

Bij Sterpunt zijn naast de bestaande Autoglaz vestigingen ook Profile Tyrecenter en James vestigingen (eveneens onderdeel van The Alwaysbemobile Company) aangesloten. Medewerkers van deze laatste vestigingen krijgen een speciale scholing om ruitschades conform de eisen van de verzekeraars en Glasgarant te repareren. Voor het repareren van andere autoruitschade en de vervanging van complete ruiten komt een medewerker van een Autoglaz vestiging naar de betreffende locatie of gaat de auto naar een vestiging van Autoglaz.

Bron: Autoschadeportaal

Autoglaz wil prijzenslag autoruitherstel - Automobielmanagement.nl

Autoglaz wil prijzenslag autoruitherstel

Autoglaz wil een prijzenslag ontketenen in de markt voor autoruitherstel. Hiertoe lanceert men de nieuwe formule Sterpunt.

Snelle reparatie

Sterpunt richt zich op de snelle reparatie van een ster in de voorruit en wil hiermee ruim onder de gebruikelijke tarieven in de markt werken. Men oordeelt dat de prijzen van autoruitherstel nu stelselmatig hoog worden gehouden. Uit onderzoek van de consumentenbond in 2012 bleek dat verzekeraars 40 procent minder betalen dan de consument.

Afrekenen

Sterpunt claimt een aanzienlijk lager tarief dan dat van de grote spelers die de Nederlandse markt domineren. "Zij besteden veel geld om de consument ertoe te bewegen voor hen te kiezen", aldus CEO Patrick Ledegang. "De verzekeraars en leasemaatschappijen moeten dit ophoesten, maar uiteindelijk draait de consument voor deze kosten op. Wij willen afrekenen met deze traditie en komen met een volledig transparante tariefstructuur, die we op onze website zullen publiceren."

Bij Sterpunt zijn naast de bestaande Autoglaz vestigingen ook Profile Tyrecenter en James vestigingen (eveneens onderdeel van The Alwaysbemobile Company) aangesloten. Medewerkers van deze laatste vestigingen krijgen een speciale scholing om ruitschades conform de eisen van de verzekeraars en Glasgarant te repareren. Voor het repareren van andere autoruitschade en de vervanging van complete ruiten komt een medewerker van een Autoglaz vestiging naar de betreffende locatie of gaat de auto naar een vestiging van Autoglaz.

Bron: Autoschadeportaal