De doelgroep bestaat uit universele garagebedrijven en (ex-) merkdealers die aansluiting zoeken bij een concept. Op termijn moet een landelijk dekkend netwerk ontstaan. Medio dit jaar hoopt AD Benelux 25 à dertig bedrijven te hebben geworven. Ze betalen een maandelijkse fee van 285 euro.

In ruil daarvoor biedt AD Benelux deelnemers onder meer de CarProf Rendementservice. Op basis van metingen, cijferanalyse en concrete aanbevelingen wordt met de ondernemer een actieplan opgesteld. Vervolgens worden met gerichte initiatieven verbeteringen in interne processen en marketingacties op maat gerealiseerd. Maatwerk zit ook in het persoonlijk ontwikkelingsplan voor alle monteurs en medewerkers, met naast technische trainingen ook trainingen op het gebied van management en commerciële vaardigheden.

Tot de kernwoorden van CarProf behoren onder meer ‘A-merk onderdelen’, ‘onderhoud met 24 maanden garantie’, ‘behoud van fabrieksgarantie en mobiliteitsgarantie’. "We focussen ons op de lange termijn", zegt Henk Kromhout, algemeen directeur van AD Benelux. "Geen snelle winst, maar gedegen groei door alleen die ondernemers tot de formule toe te laten die ambitie hebben en snappen dat rendement altijd volgt op het leveren van kwaliteit."