De 65 vestigingen worden eigenaar van de nieuwe keten en verwachten de groeiambities op deze manier sneller te kunnen realiseren. James-directeur Michiel Meijer gaat mee over en zal de dagelijkse operations aansturen. Voor de overige franchiseformules van The Alwaysbemobile Company – Profile Tyrecenter en Autoglaz – verandert er niets.

De afsplitsing is een gevolg van de verbreding bij Profile Tyrecenter, dat van banden ‘oprekt’ naar volledig onderhoud, Daardoor ontstaat volgens Patrick Ledegang, Algemeen Directeur van The Alwaysbemobile Company, een te grote overlap. "Met de James-ondernemers hebben we besproken hoe we beide formules de meest kansrijke marktpositie kunnen geven. Hier is  verzelfstandiging van de James-formule, los van The Alwaysbemobile Company, de beste keuze is. Zo kunnen beide zich volledig concentreren op hun kracht zonder rekening te hoeven houden met de belangen van de collega-formule."

Volgens James-bestuursvoorzitter Denis van Altena biedt het varen van een eigen, zelfstandige koers de keten en haar franchisenemers veel nieuwe kansen. "We kunnen ons groeiscenario versneld realiseren en beter inspelen op de behoeften van de markt. Speerpunten zijn het uitbouwen naar een landelijk dekkend netwerk, het vergroten van de naamsbekendheid en het verstevigen van onze positie in de zakelijke onderhoudsmarkt." Bij de aftrap in januari 2008 focuste The Alwaysbemobile Company met de formule James met name op vrouwelijke klanten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding