Het concept Moobi is in 2019 binnen LKQ Benelux-France ontwikkeld, en is gericht op universele autobedrijven die op zoek zijn naar een complete formule om kopers en rijders van elektrische en hybride auto’s te kunnen bedienen. Na een introductie op de Nederlandse markt in samenwerking met James Autoservice is het moment gekomen voor verdere uitrol vanuit de LKQ Fource grossiers en partner-grossiers. Hierbij zal een start worden gemaakt binnen het Vakgarage-netwerk, die de faciliteiten van Moobi gebruikt voor haar eigen e-mobility label. Vanaf januari 2022 kan elke universele garage zich via de LKQ Fource en de Full Fource Partners aansluiten bij het Moobi label.

Toekomst

Moobi omvat zowel technische als commerciële trainingen en voor de laadoplossingen is een overeenkomst gesloten met Blue Corner. Johan van der Hoeven, Commercieel Directeur van LKQ Fource: “Het aandeel EV is binnen het huidig rijdend wagenpark wellicht nog relatief klein, maar wel sterk groeiende en hybride voertuigen zijn al jaren gemeengoed. Daarom is het voor onze klanten ontzettend belangrijk dat zij klaar zijn voor de toekomst en consumenten met hybride en elektrische aangedreven auto’s niet onnodig naar het dealerkanaal sturen. Met Moobi spelen wij in op toekomstige ontwikkelingen op het gebied van EV en hybride”.

Lees ook:
Goed kwartaal voor distributeur van aftermarketonderdelen LKQ

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding