James Autoservice: ‘We hebben een héél sterk familiegevoel’

brand story

“De keten van 78 autoservicebedrijven van James Autoservice, is een democratische organisatie met een sterk familiegevoel”, zegt algemeen directeur Marien Kreuger. “We hebben een overlegcultuur, omdat ieder lid mede-eigenaar is.”

“De individuele inbreng op het beleid is groot omdat beslissingen democratisch worden genomen. Al sinds de oprichting van James is er sprake van een coöperatief en vriendelijk karakter. Je moet als lid een beetje passen bij de club en actief participeren, zoals in het bestuur, commissies of landelijke promotiecampagnes. Er is een centrale aansturing vanuit het hoofdkantoor, maar de koers wordt bepaald door de leden.” Marien Kreuger maakt de vergelijking met een moderne wielerploeg. “Daarin heb je de ploegleider, de sprinters, enzovoorts. Binnen de ploeg weet je hoe je moet samenwerken en dat maakt de ploeg succesvol. James faciliteert voor optimale resultaten van zijn wielrenners. We zorgen voor een goede fiets, maar het is de wielerploeg die het uiteindelijk doet”

Slagvaardigheid

Of vanwege de democratische besluitvorming de processen erg traag zijn? Kreuger: “Nee, de overlegcultuur belemmert niet de slagvaardigheid. Als je echt iets wilt veranderen, zorg dan dat je er onderdeel van wordt. Een voorbeeld van die slagvaardigheid is dat we de eerste merkonafhankelijke auto-onderhoudsketen waren die private lease aanboden, evenals onderhoud aan elektrische auto’s.” James Autoservice biedt de voordelen van een coöperatie met behoud van je eigen identiteit. Het is dé merkonafhankelijke auto-onderhoudsketen (inclusief autoverkoop) waarbij elke vestiging gecertificeerd is door Stichting Duurzaam Repareren en door de BOVAG. Kwaliteit gegarandeerd!

Dit artikel verscheen in het thema Marketing & Retail van AM november 2021.

Wil je ook adverteren bij AM ? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

James Autoservice: ‘We hebben een héél sterk familiegevoel’ - Automobielmanagement.nl

James Autoservice: ‘We hebben een héél sterk familiegevoel’

brand story

“De keten van 78 autoservicebedrijven van James Autoservice, is een democratische organisatie met een sterk familiegevoel”, zegt algemeen directeur Marien Kreuger. “We hebben een overlegcultuur, omdat ieder lid mede-eigenaar is.”

“De individuele inbreng op het beleid is groot omdat beslissingen democratisch worden genomen. Al sinds de oprichting van James is er sprake van een coöperatief en vriendelijk karakter. Je moet als lid een beetje passen bij de club en actief participeren, zoals in het bestuur, commissies of landelijke promotiecampagnes. Er is een centrale aansturing vanuit het hoofdkantoor, maar de koers wordt bepaald door de leden.” Marien Kreuger maakt de vergelijking met een moderne wielerploeg. “Daarin heb je de ploegleider, de sprinters, enzovoorts. Binnen de ploeg weet je hoe je moet samenwerken en dat maakt de ploeg succesvol. James faciliteert voor optimale resultaten van zijn wielrenners. We zorgen voor een goede fiets, maar het is de wielerploeg die het uiteindelijk doet”

Slagvaardigheid

Of vanwege de democratische besluitvorming de processen erg traag zijn? Kreuger: “Nee, de overlegcultuur belemmert niet de slagvaardigheid. Als je echt iets wilt veranderen, zorg dan dat je er onderdeel van wordt. Een voorbeeld van die slagvaardigheid is dat we de eerste merkonafhankelijke auto-onderhoudsketen waren die private lease aanboden, evenals onderhoud aan elektrische auto’s.” James Autoservice biedt de voordelen van een coöperatie met behoud van je eigen identiteit. Het is dé merkonafhankelijke auto-onderhoudsketen (inclusief autoverkoop) waarbij elke vestiging gecertificeerd is door Stichting Duurzaam Repareren en door de BOVAG. Kwaliteit gegarandeerd!

Dit artikel verscheen in het thema Marketing & Retail van AM november 2021.

Wil je ook adverteren bij AM ? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg