Na een aarzelende start van de particuliere nieuwverkopen in het eerste kwartaal (-0,7 procent vergeleken met 2006), nemen de cijfers in april nu eindelijk een vlucht: +6,1 procent. In de merkenrangorde doet vooral de topdrie het goed. Koploper Toyota leverde dit jaar al ruim twaalf procent meer auto’s aan particulieren af, nummer twee Opel plust miniem (+0,3 procent), nummer drie, Peugeot, maakt de grootste stap voorwaarts met een plus van zeventien procent. Groot verlies in dit segment is er voor Volkswagen dat maar liefst dertig procent achteruit boerde. De leaseafleveringen ontwikkelden zich in april aanmerkelijk bescheidener: +1,8 procent. In dit segment moet koploper Volkswagen een fors verlies incasseren (-16 procent). Renault klimt door haar met bijna zes procent toegenomen leaseverkopen naar de tweede plaats. Daarentegen doen de nummers drie (Peugeot, -4) en vier (Opel, -17) slechte zaken. Bij de grotere premiummerken doet alleen Volvo het beter in leasing (+19 procent); Audi (-2), BMW (-16) en Mercedes-Benz (-26) pakken verlies.