Zo stegen de afleveringen aan de kleinzakelijke markt dit jaar al met 19 procent, terwijl de (veel kleinere) categorie van de fleetowners de afnamecijfers met maar liefst 55 procent zag toenemen. Een en ander lijkt een rechtsreeks gevolg van het goede humeur dat momenteel in het bedrijfsleven heerst; zowel het producentenvertrouwen als de detailhandelsomzetten zitten flink in de lift. Vermoedelijk zijn ook de inzetten van leaseauto’s dit jaar toegenomen, maar daarover zijn – tijdelijk- geen correcte cijfers beschikbaar. In beide segmenten gaat overigens Volkswagen aan kop, Mercedes-Benz is in beide gevallen het derde merk, Toyota steeds vierde. Het zilver gaat bij de mkb-ers naar Volvo, terwijl voor fleetowners Opel het op één na populairste merk is. klein zakelijk/mkb periode: jan. t/m sept. 2007 2006 % +/- 1 Volkswagen 3.249 3.175 +2,3% 2 Volvo 2.553 1.838 +38,9% 3 Mercedes-Benz 2.468 2.212 +11,6% 4 Toyota 2.404 1.816 +32,4% 5 Audi 2.254 2.049 +10,0% 6 BMW 2.193 1.635 +34,1% 7 Opel 1.890 1.738 +8,7% 8 Ford 1.885 1.680 +12,2% 9 Peugeot 1.823 1.543 +18,1% 10 Renault 1.610 1.838 -12,4% totaal 35.069 29.480 +19,0% Bron: RDC; bewerking: AUMACON