Al 58 procent autoverkopen zijn A- en B-labels

In de maand mei van dit jaar zijn er ruim 31 duizend nieuwe personenauto’s geregistreerd. Inmiddels blijkt al 58 procent van de nieuwverkopen een A- of een B-label te hebben.

Dat blijkt uit de cijfers van RAI Vereniging, Bovag en RDC. Het is een daling van 32 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2008 maar dat was dan ook een relatief goede maand. In de eerste vier maanden van 2009 lijkt de autokoper steeds vaker te kiezen voor een auto met groen milieulabel; er is een opvallende stijging van het aandeel A- en B-labels. Van januari tot en met april zijn de A- en B-labels goed voor 58 procent van de nieuwverkopen (2008: 34 procent en 2007: 19 procent). De C- en D-labels maken in diezelfde periode voor 33 procent deel uit van de nieuwverkopen (2008: 52 procent en 2007: 63 procent). In aantallen ziet de labelverdeling over de nieuwverkopen er als volgt uit:
A-label in 2009: 33.161 (2008: 18.080 een stijging van 83 procent)

B-label in 2009: 56.446 (2008: 51.784 een stijging van 9 procent)

De vijf best verkochte merken in mei 2009 waren Toyota (3.741), Ford (3.015), Volkswagen (2.649), Peugeot (2.027) en Citroën (1.888).  De vijf best verkochte modellen in mei waren de Toyota Aygo (1.428), Honda Civic (1.065), Volkswagen Golf (1.059), Ford Fiesta (900) en Citroën C1 (762).

 verkoopcijfers mei 2009.
Reacties

De cijfers zijn veel slechter dan het zo op het eerste gezicht lijkt. Hoogste tijd om anders tegen de markt aan te kijken en deze fundamenteel anders te benaderen.
Gebeurt dat niet dan voorspel ik dat de verkopen over 2009 niet boven de 350.000 eenheden uitkomen.

Geplaatst door: swart op
Al 58 procent autoverkopen zijn A- en B-labels - Automobielmanagement.nl

Al 58 procent autoverkopen zijn A- en B-labels

In de maand mei van dit jaar zijn er ruim 31 duizend nieuwe personenauto’s geregistreerd. Inmiddels blijkt al 58 procent van de nieuwverkopen een A- of een B-label te hebben.

Dat blijkt uit de cijfers van RAI Vereniging, Bovag en RDC. Het is een daling van 32 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2008 maar dat was dan ook een relatief goede maand. In de eerste vier maanden van 2009 lijkt de autokoper steeds vaker te kiezen voor een auto met groen milieulabel; er is een opvallende stijging van het aandeel A- en B-labels. Van januari tot en met april zijn de A- en B-labels goed voor 58 procent van de nieuwverkopen (2008: 34 procent en 2007: 19 procent). De C- en D-labels maken in diezelfde periode voor 33 procent deel uit van de nieuwverkopen (2008: 52 procent en 2007: 63 procent). In aantallen ziet de labelverdeling over de nieuwverkopen er als volgt uit:
A-label in 2009: 33.161 (2008: 18.080 een stijging van 83 procent)

B-label in 2009: 56.446 (2008: 51.784 een stijging van 9 procent)

De vijf best verkochte merken in mei 2009 waren Toyota (3.741), Ford (3.015), Volkswagen (2.649), Peugeot (2.027) en Citroën (1.888).  De vijf best verkochte modellen in mei waren de Toyota Aygo (1.428), Honda Civic (1.065), Volkswagen Golf (1.059), Ford Fiesta (900) en Citroën C1 (762).

 verkoopcijfers mei 2009.
Reacties

De cijfers zijn veel slechter dan het zo op het eerste gezicht lijkt. Hoogste tijd om anders tegen de markt aan te kijken en deze fundamenteel anders te benaderen.
Gebeurt dat niet dan voorspel ik dat de verkopen over 2009 niet boven de 350.000 eenheden uitkomen.

Geplaatst door: swart op