De totale verkopen bedroegen 214.520 stuks, vergeleken met 269.319 eenheden in dezelfde periode vorig jaar.
In West-Europa verkocht Chevrolet het eerste half jaar 85.800 auto’s, 1,6 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Sterke groei was er in Frankrijk en Duitsland, met een toename van vierduizend auto’s in beide landen (+95, respectievelijk + 35 procent). In Italië, Chevrolet’s grootste markt in West Europa, bedroeg de verkooptoename van januari tot en met juni tweeduizend eenheden (8,3 procent). Ook in de dalende markten van Spanje en het Verenigd Koninkrijk kon Chevrolet een hoger marktaandeel noteren.
"Value for Money is belangrijker dan ooit tevoren geworden in deze economisch moeilijke omstandigheden", zegt Wayne Brannon, Vice-President Chevrolet bij GM Europe.
In Rusland, waar de markt in de eerste helft van dit jaar is gehalveerd, heeft Chevrolet haar positie behouden als het grootste importmerk behouden met een stabiel marktpercentage van acht procent.
Jaar |
Totaal |
Groei |
Aandeel |
2003 |
162,163 |
— |
|
2004 |
251,121 |
55 % |
1.2% |
2005 |
295,247 |
17.5% |
1.4% |
2006 |
341,737 |
15.8% |
1.6% |
2007 |
457,224 |
33.6 % |
2.0% |
2008 |
507,053 |
10.8% |
2.3% |
H1 2009 |
214,520 |
*-21% |
2.2% |
* Totaal Verkopen Europa -21% H1 2009 vs H1 2008