De totale verkopen bedroegen 214.520 stuks, vergeleken met 269.319 eenheden in dezelfde periode vorig jaar.

In West-Europa verkocht Chevrolet het eerste half jaar 85.800 auto’s, 1,6 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.  Sterke groei was er in Frankrijk en Duitsland, met een toename van vierduizend auto’s in beide landen (+95, respectievelijk + 35 procent). In Italië, Chevrolet’s grootste markt in West Europa, bedroeg de verkooptoename van januari tot en met juni tweeduizend eenheden (8,3 procent). Ook in de dalende markten van Spanje en het Verenigd Koninkrijk kon Chevrolet een hoger marktaandeel noteren.

"Value for Money is belangrijker dan ooit tevoren geworden in deze economisch moeilijke omstandigheden", zegt Wayne Brannon, Vice-President Chevrolet bij GM Europe.

In Rusland, waar de markt in de eerste helft van dit jaar is gehalveerd, heeft Chevrolet haar positie behouden als het grootste importmerk behouden met een stabiel marktpercentage van acht procent.

Jaar

Totaal

Groei

Aandeel

2003

162,163

 

2004

251,121

55 %

1.2%

2005

295,247

17.5%

1.4%

2006

341,737

15.8%

1.6%

2007

457,224

33.6 %

2.0%

2008

507,053

10.8%

2.3%

    H1 2009

214,520

*-21%

2.2%

* Totaal Verkopen Europa -21% H1 2009 vs H1 2008

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding