Marktaandeel Citroën groeit naar 5,3 procent

Het marktaandeel van Citroën in Nederland is het eerste half jaar toegenomen tot 5,3 procent, 0.4 procent meer dan dezelfde periode in 2008.

In de personenwagenmarkt was er een groei van 4,8 naar 5,2 procent; bij de bedrijfswagens was er een plus naar 5,8 procent (2008: 5,3 procent). "We zijn blij dat we ondanks een krimpende markt toch een toename in aandeel hebben gerealiseerd", aldus Algemeen Directeur Philippe van Bloeme. "De klant waardeert het dat wij een breed gamma personen- en bedrijfswagens aanbieden die met een groen label beschikbaar zijn."

Met de C3 Picasso, de C4 Picasso, de Xsara Picasso, de Berlingo en de C8 heeft Citroën een brede range in het mpv-segment. In Nederland is momenteel 1 op de 6 verkochte MPV’s een Citroën. De C3 Picasso heeft binnen drie maanden na introductie meer dan duizend verkopen genoteerd. De C4 Picasso is sinds 2008 leider in het MPV-segment. De voor de zakelijke markt bedoelde Citroën C5 is tot nu toe 2,5 keer meer verkocht in 2009 dan in 2008. In de bedrijfswagenmarkt doen de modellen Nemo, Berlingo First en nieuwe Berlingo het goed. In de eerste helft van dit jaar droeg ruim negentig procent van de verkochte Citroëns een groen label (A, B of C).

 Citroën eerste half jaar wereldwijd.

 

 

 

 

 

Reacties

Het merk past steeds beter in de zakelijke markt. Citroen gefeliciteerd.

Geplaatst door: Cor op

Na een aantal jaren van anonieme modellen (ZX, Xsara, AX) heeft Citroen de juiste weg weer gevonden.
Ik geloof zelfs dat van de Fransen Citroen de beste kwaliteit heeft.

Geplaatst door: Kees-kun op
Marktaandeel Citroën groeit naar 5,3 procent - Automobielmanagement.nl

Marktaandeel Citroën groeit naar 5,3 procent

Het marktaandeel van Citroën in Nederland is het eerste half jaar toegenomen tot 5,3 procent, 0.4 procent meer dan dezelfde periode in 2008.

In de personenwagenmarkt was er een groei van 4,8 naar 5,2 procent; bij de bedrijfswagens was er een plus naar 5,8 procent (2008: 5,3 procent). "We zijn blij dat we ondanks een krimpende markt toch een toename in aandeel hebben gerealiseerd", aldus Algemeen Directeur Philippe van Bloeme. "De klant waardeert het dat wij een breed gamma personen- en bedrijfswagens aanbieden die met een groen label beschikbaar zijn."

Met de C3 Picasso, de C4 Picasso, de Xsara Picasso, de Berlingo en de C8 heeft Citroën een brede range in het mpv-segment. In Nederland is momenteel 1 op de 6 verkochte MPV’s een Citroën. De C3 Picasso heeft binnen drie maanden na introductie meer dan duizend verkopen genoteerd. De C4 Picasso is sinds 2008 leider in het MPV-segment. De voor de zakelijke markt bedoelde Citroën C5 is tot nu toe 2,5 keer meer verkocht in 2009 dan in 2008. In de bedrijfswagenmarkt doen de modellen Nemo, Berlingo First en nieuwe Berlingo het goed. In de eerste helft van dit jaar droeg ruim negentig procent van de verkochte Citroëns een groen label (A, B of C).

 Citroën eerste half jaar wereldwijd.

 

 

 

 

 

Reacties

Het merk past steeds beter in de zakelijke markt. Citroen gefeliciteerd.

Geplaatst door: Cor op

Na een aantal jaren van anonieme modellen (ZX, Xsara, AX) heeft Citroen de juiste weg weer gevonden.
Ik geloof zelfs dat van de Fransen Citroen de beste kwaliteit heeft.

Geplaatst door: Kees-kun op