Daarmee scoorde GM opnieuw onder het gemiddelde van de industrie (min achttien procent). De daling zou nog erger zijn geweest als Duitsland niet zo goed had gescoord. Daar steeg de verkoop juist, dankzij de sloopregeling: Opel deed plus 45 procent en Chevrolet 43 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2008. En de Opel Corsa werd leider in zijn segment.

In totaal verkocht GM in Europa bijna 472 duizend auto’s, wat een marktaandeel vertegenwoordigt van 9.2 procent.

Opel/Vauxhaul noteerde een verkoopvolume van 347.330 auto’s van april tot juni 2009, een marktaandeel van 6,8 procent. Chevrolet verkocht 115.526 auto’s, een marktaandeel van 2,3 procent. In Duitsland verkocht het merk 43 procent meer auto’s dan hetzelfde tijdvak van vorig jaar, in Frankrijk 102 procent en in Turkije 120 procent. De Opel/Vauxhall Insignia bemachtigde in de eerste helft van dit jaar met 86.350 eenheden een tweede plaats in zijn klasse in Europa.